کد خبر: 117287
A

فعال سیاسی نزدیک به دولت: ایران عجله ای برای آغاز مذاکرات برجام ندارد؛ پیمان شانگهای کافی است/ هیچ وقت وعده ابراهیم رئیسی مسئله گفت و گو های هسته ای نبود

آمریکا و اروپایی‌ها اصرار دارند دارند مذاکرات هرچه سریع‌تر برگزار شود. البته این اصرارشان معقول هم نیست؛ هیچ‌وقت اولویت و وعده دولت آقای رئیسی مذاکرات هسته ای و گفت و گو درباره تحریم ها نیست

فعال سیاسی نزدیک به دولت: ایران عجله ای برای آغاز مذاکرات برجام ندارد؛ پیمان شانگهای کافی است/ هیچ وقت وعده ابراهیم رئیسی مسئله گفت و گو های هسته ای نبود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا و تحلیل گر نزدیک به دولت ابراهیم رئیسی درباره نوع رویکرد دولت سیزدهم به مذاکرات هسته ای گفت: «عضویت در پیمان شانگهای برای غربی‌ها سنگین تمام شد. قابل پیش‌بینی بود که عضویت ایران در این پیمان و البته توافق راهبردی ایران با چین و همکار با روسیه باعث می‌شود که غربی‌ها با محوریت آمریکا به هول‌وولا بیفتند».

بیژن مقدم فعال رسانه ای اصولگرا درباره رویکرد دولت ایران به مذاکرات هسته ای گفت: «حتما پیمان شانگهای یک ظرفیت بزرگ برای ایران است؛ مشروط به آنکه بتواند از این ظرفیت استفاده کند. یعنی بتواند با کشورهای عضو در این پیمان ارتباط سازنده بگیرد و در ابعاد اقتصادی فعالیت کند».

این فعال سیاسی درباره اینکه احتمال برگزاری زودهنگام مذاکرات برجامی در نیویورک چه‌قدر بالاست، بیان کرد: «آمریکا و اروپایی‌ها اصرار دارند دارند مذاکرات هرچه سریع‌تر برگزار شود. البته این اصرارشان معقول هم نبوده است زیرا در ایران دولت تغییر کرد و تا وزرا تعیین شوند، تیم دیپلماسی شکل بگیرد، معاونان دولت مشخص شوند و... زمان می‌برد. البته هیچ‌وقت اولویت و وعده دولت آقای رئیسی مذاکرات نبوده است زیرا اولویت‌های مهم‌تری مثل مهار ویروس کرونا وجود داشته است که منطقی هم هست و دیدیم که دولت در کنترل کرونا از طریق واردات واکسن موفق عمل کرد».

او همچنین اظهار کرد: «بعد از این مذاکرات آن‌طور که غربی‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود و حتما دولت آقای رئیسی می‌کوشد که به نتیجه‌ای معقول که ضمانت اجرا داشته باشد، برسد».

مقدم در پایان گفت: «اکنون دست ایران پر است؛ خاصه آنکه با عضویت دائم ایران و نشان‌دادن اینکه ایران منزوی نیست، غربی‌ها می‌دانند نمی‌توانند بر ایران اِعمال زور کنند و با این شیوه خواسته‌هایشان را تحمیل کنند. حتما صرف عضویت در پیمان شانگهای یک موفقیت بزرگ است و امیدواریم که علاوه بر این بتوانیم از ظرفیت‌های بسیار این پیمان هم استفاده کنیم».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر