کد خبر: 117681
A

انتقاد تند سایت اصولگرا از «علیرضا پناهیان»/ یتیم شدن ۵۱ هزار کودک «سوء تفاهم» نیست

وقتی رهبر انقلاب تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا دارد همه باید از این مسئله تبعیت نمایند. ازاین‌رو بی‌اثر دانستن و کوچک شمردن بیماری کرونا حتماً ایراد دارد و اشتباه است.

انتقاد تند سایت اصولگرا از «علیرضا پناهیان»/ یتیم شدن  ۵۱ هزار کودک «سوء تفاهم» نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت اصولگرای الف، نزدیک به «احمد توکلی» با انتشار مطلبی تحت عنوان «کرونا سوء تفاهم نیست» نوشت: در روزهای اخیر حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، واعظ و سخنران مشهور در شبکه افق صداوسیما سخنانی درباره بیماری کرونا عنوان داشته که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انعکاس فوق‌العاده‌ای پیداکرده است.

حجت‌الاسلام پناهیان درباره کرونا می‌گوید: «... ان‌شاءالله همان‌طور که برخی علائمش موجود است، کل ماجرای کرونا یک سوءتفاهم بزرگ باشد. البته اگر این‌جور باشد باید دید آن‌هایی که افکار عمومی جهان را اداره می‌کنند چقدر در واقع هوشمندانه تدبیر کرده‌اند که توانسته‌اند یک همچین اشتباه بزرگی را جا بیندازند».

سخنان جناب پناهیان در حالی است که مطابق آخرین آمارهای ارائه‌شده توسط وزارت بهداشت تا روز ششم مهرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 5 میلیون و 559 هزار و 691 نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان این بیماری به 119 هزار و 888 نفر رسیده و  6 هزار و 124 نفر از بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در سطح جهانی تا روز ششم مهرماه آمار مبتلایان حدود دویست و چهل میلیون نفر و فوتی‌ها نیز چهار میلیون هشت‌صد هزار نفر است.

سوءتفاهم خواندن ویروس مرگبار کرونا در حالی است که مسئولان و پزشکان طی یک سال و نیم گذشته همیشه مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی دعوت کرده‌اند. این مسئله نیز تنها به ایران اختصاص ندارد بلکه بحران کرونا و تبعات آن‌که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... بروز و ظهور داشته گریبان گیر همه مردم دنیا شده است.  

در این مقطع زمانی هر سخن و اقدامی که موجبات کاهش حساسیت و مراقبت‌های بهداشتی مردم نسبت به ویروس کرونا شود قطعاً خطایی نابخشودنی است؛ چراکه هم سویه‌های جدیدی از کرونا در نقاط مختلف دنیا انتشار می‌یابد که ممکن است بیماری‌زایی و مرگ‌ومیر آن را به‌شدت افزایش دهد و به ایران نیز برسد و هم اینکه کشور در وضعیت باثبات و پایداری قرار ندارد. مطابق آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت در حال حاضر هنوز 29 شهر کشور در وضعیت قرمز و  224 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اگرچه آمار مرگ‌ومیر ناشی از موج پنجم کرونا چند روزی است که نسبت به هفته‌های قبل روند نزولی داشته اما همین تعداد فوتی نیز بسیار بالاست. مطابق آمار وزارت بهداشت در روز  سه‌شنبه ششم مهرماه 239 بیمار مبتلابه کرونا جان خود را ازدست‌داده اند.

اشاره به دو آماری که اخیراً مرتبط با بیماری کرونا توسط وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی منتشر شد تا حدود زیادی می‌تواند در جدی گرفتن بیماری کرونا کمک‌کننده باشد. مطابق سخنرانی ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ دهم شهریورماه 1400 به علت هزینه‌های درمان کرونا 612 هزار خانواده زیرخط فقر رفته‌اند. همچنین روزنامه جام جم مصاحبه‌ای با حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در تاریخ بیست و هفتم شهریورماه داشته که در آن عنوان می‌شود 51 هزار کودک،‌ پدر یا مادر خودشان را به دلیل بیماری کرونا ازدست‌داده و نیاز به حمایت دارند.

کوچک شمردن بیماری کرونا حتی می‌تواند روند واکسیناسیون در کشور را نیز با وقفه روبه‌رو سازد. بخصوص که در حال حاضر برخی تلاش می‌کنند تا مردم را به عدم تزریق واکسن تشویق نمایند. لذا از یک عالم دینی که تریبون‌های عمومی در اختیار آن قرار داده می‌شود انتظار می‌رود جهت مقابله با ویروس کرونا و تشویق به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تلاش خود را مصروف دارد.

بدون شک از ابتدای ماجرای کرونا رفتار رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند برای تمام مسئولان، روحانیون و مردم الگو باشد. ایشان در تمام دیدارهایی که داشته ماسک داشته و همه را نیز به رعایت بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا دعوت کرده‌اند.

رهبر انقلاب در اسفندماه 1399 و پیش از آغاز سال نو و مسافرت‌های نوروزی 1400 فرموده بودند: «متأسفانه خطر در کشور فراگیر شده؛ سال گذشته به این اندازه نبود؛ بنابراین امسال هم بایستی همه رعایت کنند. هر چه ستاد ملّی کرونا گفت [باید رعایت شود]؛ اگر سفر را ممنوع کردند، [مردم] سفر نروند؛ هر چه را لازم دانستند انجام بدهند. بنده که مثل سال گذشته قطعاً سفر نخواهم رفت؛ و هر چه ستاد ملّی در این زمینه بگوید [رعایت میکنم].»

وقتی رهبر انقلاب تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا دارد همه باید از این مسئله تبعیت نمایند. ازاین‌رو بی‌اثر دانستن و کوچک شمردن بیماری کرونا حتماً ایراد دارد و اشتباه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر