کد خبر: 118816
A

تلاش مجلس انقلابی برای حذف یارانه ها/ سلیمی: ۱۶۵ میلیارد دلار در سال یارانه پرداخت می‌شود که ثروتمندان بیشترین بهره را می برند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سالانه 165 میلیارد دلار در کشور یارانه پرداخت می‌شود، اما متأسفانه این یارانه به جامعه هدف نمی‌رسد.

تلاش مجلس انقلابی برای حذف یارانه ها/ سلیمی: ۱۶۵ میلیارد دلار در سال یارانه پرداخت می‌شود که ثروتمندان بیشترین بهره را می برند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز اعضای هیأت رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌های تخصصی گفت: در جلسه امروز موضوع نظام توزیع یارانه و ایجاد اصلاح در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما سالانه در کشور 165 میلیارد دلار یارانه پرداخت می‌کنیم اما به دلیل وجود فساد به جامعه هدف نمی‌رسد و ما شاهد هدررفت منابع ارزی کشور هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اقشار ثروتمند بیشترین بهره را از یارانه می‌برند که نمونه بارز آن را می‌توان در بحث یارانه انرژی مشاهده کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در یکی دو سال اخیر 60 میلیارد دلار یارانه به بخش‌ نهاده‌ها تخصیص یافته اما سؤال اینجاست چقدر از این یارانه به دست مردم رسیده است.

وی افزود: ما به دنبال حذف یارانه نیستیم، بلکه به دنبال آنیم که یارانه به دست اقشار ضعیف برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: در نهایت بنا شد تا مرکز پژوهش‌های مجلس مدل‌هایی را در بحث هدفمندی یارانه‌ها مشخص و گزارش آن را به جلسات بعدی ارائه کند./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر