کد خبر: 118863
A

ابطحی: واکسیناسیون دانش آموزان در کشورهای اروپایی «اجباری» نبود

یک عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات آموزشی که داشته‌ایم بازگشایی مدارس منطقی است، اما خانواده‌ها را نباید برای حضور دانش آموزان در سر کلاس درس اجبار کرد.

ابطحی: واکسیناسیون دانش آموزان در کشورهای اروپایی «اجباری» نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد ابطحی درباره احتمال بازگشایی مدارس از اول آبان ماه، اظهار کرد: معتقدم بازگشایی مدارس یک ضرورت است، چراکه دو سال است که از حضور دانش آموزان در مدارس به شکل فعال جلوگیری شده و این امر ضربات روحی و آموزشی به آنان وارد کرده است، البته دانش آموزان در این دو سال قدر و منزلت مدرسه و معلمان خود را بهتر دریافتند.

وی افزود: بیشتر خانواده‌ها نیز با بازگشایی مدارس موافق هستند. البته اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه احتمال وقوع پیک ششم کرونا وجود دارد نگران کننده است و واکسیناسیون هم در برخی از شهرها به طور کامل انجام نشده و روند کندی دارد.

این عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: از طرفی هم اگر باز هم مدارس را تعطیل کنیم دانش آموزان در محله‌های خود بدون ماسک و بدون رعایت پروتکل‌ها در حال بازی با یکدیگر هستند و احتمال ابتلا در این صورت هم زیاد است. معتقدم مسئولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده‌اند که ضرر عدم حضور بچه‌ها در مدارس بیشتر از نفع آن است و تداوم تعطیلی مدارس به صلاح جامعه نیست.

 

ابطحی گفت: بنابراین بهترین راه این است که مدارس بازگشایی شود، اما خانواده‌ها را برای حضور دانش آموزان در سر کلاس درس اجبار نکنند و آموزش مجازی همچنان ادامه داشته باشد و برنامه‌های آموزشی تلویزیون قطع نشود. تعداد دانش آموزان در هر کلاس درس بهتر است بین ۱۰ تا ۱۵ نفر باشد و اجبار کردن خانواده‌ها برای حضور فیزیکی بچه‌ها در مدارس ریسک است و به صلاح نیست.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان واکسن دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌هایی که در کشورهای پیشرفته اروپایی انجام شده اجباری برای واکسیناسیون دانش آموزان در کار نبوده است و در ایران هم باید با توجه به نظر کارشناسان عمل کنیم

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر