کد خبر: 119891
A

واکنش خبرگزاری نزدیک به سپاه به اظهارات روزگذشته رئیس انجمن صنفی CNG/ ایران اصلا میدان گازی‌ در دریای خزر کشف نکرده است

خبرگزاری فارس در توییترش نوشت: رئیس انجمن صنفی CNG در مصاحبه‌ای مدعی شده «روسیه اجازه برداشت از ۸ حلقه چاه گازی در دریای خزر را به ایران نداده». این درحالیست که تاکنون ایران اصلا میدان گازی‌ای در این منطقه کشف نکرده است.

واکنش خبرگزاری نزدیک به سپاه به اظهارات روزگذشته رئیس انجمن صنفی CNG/ ایران اصلا میدان گازی‌ در دریای خزر کشف نکرده است

به گزارش دیده بان ایران, روزگذشته مصاحبه ای از رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی منتشر شد که وی خبر داده بود که "طبق توافق قبلی با روسیه ایران حق برداشت از 8 حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد."

اردشیر دادرس  گفته بود: طبق معاهده و توافق ایران و روسیه تا زمانی که تراز گاز ایران مثبت است و تولید به نسبت مصرف داخلی جوابگو است، ما حق استخراج منابع گازی دریای خزر را نداریم، ضمن اینکه توجیه اقتصادی هم ندارد که از این منابع برداشت داشته باشیم. بنابراین ما فعلا نباید به فکر منابع گازی دریای خزر باشیم.

خبرگزاری فارس حالا با انتشار یک توییت به این اظهارات واکنش نشان دادو در توییترش نوشت: رئیس انجمن صنفی CNG در مصاحبه‌ای مدعی شده «روسیه اجازه برداشت از ۸ حلقه چاه گازی در دریای خزر را به ایران نداده». این درحالیست که تاکنون ایران اصلا میدان گازی‌ای در این منطقه کشف نکرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر