کد خبر: 120726
A

ناصر ایمانی: رئیسی بگوید برادر داماد زاکانی چه ویژگی مهمی دارد که دیگرانی که سال‌ها در حوزه آموزشی کار می‌کنند، نداشتند؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: «اکنون بر سر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نکاتی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود؛ اینکه آیا برای این وزارتخانه مهم فردی متخصص‌تر از این گزینه پیشنهادی وجود نداشت؟ این فرد چه ویژگی مهمی داشت که دیگرانی که سال‌ها در حوزه آموزشی کار می‌کنند، نداشتند؟ چرا آقای "الف" معرفی نشد و آقای "ب" معرفی شد؟ این مسائلی است که باید پاسخ داده شود و مردم و متخصصان باید قانع شوند».

ناصر ایمانی: رئیسی بگوید برادر داماد زاکانی چه ویژگی مهمی دارد که دیگرانی که سال‌ها در حوزه آموزشی کار می‌کنند، نداشتند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ انتصاب‌های اخیر در دولت افکار عمومی را قدری حساس کرده است که آیا تمام منصوبان از صلاحیت لازم برای اخذ مسئولیت موردنظر برخوردار هستند یا خیر؟ این موضوع زمانی تشدید می‌شود که شائبه نسبت فامیلی به عنوان معیار انتصاب‌ها هم وجود دارد.

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من از جمله افرادی هستم که باور دارم آقای رئیسی در زمینه انتصاب‌ها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. واقعیت این است که باید برای هر مسئولیتی افرادی به کار گرفته شوند که اهل فن و خبره آن حوزه‌اند و متخصصان از انتصاب آن فرد تعجب نکنند و نگویند که این فرد چه ویژگی‌ای داشت که منصوب شد؟ اگر چنین نباشد و اگر فردی غیرمتخصص برای وزارت رأی اعتماد بگیرد یا در غیروزارت منصوب شود، نمی‌تواند به درستی کار کند زیرا نخبگان آن رشته پذیرای او نخواهند بود».

او ادامه داد: «اکنون بر سر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نکاتی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود؛ اینکه آیا برای این وزارتخانه مهم فردی متخصص‌تر از این گزینه پیشنهادی وجود نداشت؟ این فرد چه ویژگی مهمی داشت که دیگرانی که سال‌ها در حوزه آموزشی کار می‌کنند، نداشتند؟ چرا آقای "الف" معرفی نشد و آقای "ب" معرفی شد؟ این مسائلی است که باید پاسخ داده شود و مردم و متخصصان باید قانع شوند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «افزون بر این مورد انتصاب‌های دیگری هم رخ داده است که بعضا اسم آن افراد حتی در حوزه تخصصی مورد نظر هم شنیده نشده است؛ یعنی نه‌تنها برای عموم جامعه بلکه برای نخبگان رشته مورد نظر شناخته‌شده نیستند و باید به کمک گوگل با آنها آشنا شویم که این شرایط خوب نیست و انتصاب‌های افراد غیرمتخصص چه تعمدی باشد و چه غیرتعمدی یک ایراد بزرگ است و مگر افراد متخصص و شناخته‌شده که با آقای رئیسی هم‌فکر و هم‌سو باشند، در کشور کم داریم که افرادی ناآشنا معرفی یا انتصاب می‌شوند؟»

او درباره انتصاب‌های فامیلی هم اظهار کرد: «من باور ندارم که هر فردی اگر از بستگان یکی از مسئولان بود نباید تا ابد در مسئولیتی کار کند و احیانا باید برود سوپرمارکت باز کند. به هر حال هر فردی فامیل فرد دیگری هست و ممکن است یک فرد شایسته از بستگان یکی از مسئولان باشد که اگر واقعا متخصص باشد و در کار محوله خبره باشد، انتصابش ایرادی ندارد و نمی‌توان او را از این حق محروم کرد اما اگر این شکل از انتصاب‌ها زیاد شود و مردم هر روز بشنوند که داماد، برادر داماد، برادرخانم، پسر یا هر فامیل دیگر مسئولان در پستی قرار گرفته است و فضای دولت طوری شود که انگار کل دولت بر اساس نیست فامیلی چیده می‌شود، مردم را حساس می‌کند».

ایمانی در پایان گفت: «آقای رئیسی برای آنکه اعتماد مردم را همراه خود داشته باشد باید با تکرار انتصاب‌های فامیلی که اصل شایسته‌سالاری در آن انتصاب رعایت نشده، برخورد کند تا دولت را از خطر فقدان تخصص‌گرایی محفوظ بدارد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر