کد خبر: 120851
A

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس دهم: در دوره قبل یک نماینده دو ماه مجلس را ترک کرد و مشغول نوه داری در کانادا شد/ یک نماینده دیگر یک پایش در استرالیا بود یک پایش در مالزی

ابطحی، نماینده مجلس دهم مدعی شد: بنده در دوره قبلی مجلس نماینده ای را می شناسم که دو ماه در مجلس نبود ، بعد پرس و جو کردیم و گفتند دخترش در کانادا زایمان کرده و ایشان دو ماه است مجلس را رها کرده و در کانادا نوه داری می کند و یا نماینده ای دیگری یک پایش در استرالیا بود یک پایش در مالزی . این موارد هم باید در کنار ماموریت ها به مردم گفته شود.

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس دهم: در دوره قبل یک نماینده دو ماه مجلس را ترک کرد و مشغول نوه داری در کانادا شد/ یک نماینده دیگر  یک پایش در استرالیا بود یک پایش در مالزی

به گزارش دیده بان ایران؛ سید جواد ابطحی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده ادوار مجلس درباره «طرح شفافیت آراء» و تلاش مجدد مجلس یازدهم برای تصویب این طرح علی رغم یکبار مخالفت نمایندگان در صحن با کلیات آن به جمهوریت گفت: مجلس یازدهم با عنوان و شعار شفاف سازی آراء از مردم رای گرفت اما حالا نمی تواند این طرح را تصویب کند.

وی درباره علل ناموفق بودن تصویب این طرح در مجلس تاکید کرد: من در ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم در گفت و گوهایی تاکید کردم که اولین کار مجلس یازدهم باید اصلاح آیین نامه داخلی در راستای تصویب و بررسی شفاف ، طرح شفافیت آراء باشد چرا که در آن بازه زمانی نمایندگان جدید به درستی مطلع نبودند که چه چیزی در حال تصویب است و این وظیفه باتجربه ها و دلسوزان و باسابقه های مجلس بود که در این راستا قدم بردارند.

ابطحی خاطر نشان کرد: مشخص بود که با گذشت چند ماه از آغاز به کار مجلس ، نمایندگان جدید مسائل را یاد گرفتند و دیگر چیزی را علیه منافع خودشان تصویب نمی کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این که در مطالعه طرح شفافیت آراء مجلس یازدهم به موارد خلاف قانون اساسی برخورد کرده است، گفت: از طرح فعلی و گزارشی که تحت عنوان شفافیت آراء نمایندگان در مجلس یازدهم تدارک دیده شده، هیچ چیزی در نمی آید چرا که علاوه بر این که طرح فعلی از هدف و روح شفافیت به دور است به صورت روشن موارد خلاف قانون اساسی دارد.

وی در تشریح تضادهای این طرح با قانون اساسی گفت: در قسمتی از طرح گفته می شود که کمیسیون ها باید علنی با رای گیری های علنی و شفاف باشد که این عدول از قانون اساسی است و نمایندگان نمی توانند چیزی را به قانون اساسی اضافه و کم کنند.

نماینده سابق مجلس در این باره افزود: آنچه در قانون اساسی قید شده است مربوط به صحن علنی است و کمیسیون علنی نیست مگر در موارد خاص، بنابراین مواردی از این دست عدول از قانون اساسی است و شورای نگهبان آن ها رد می کند .

وی همچنین گفت: طرح تاکید دارد که رییس مجلس هم می تواند بگوید طرح شفاف نباشد، علنی نباشد، این اختیارات با چه منطقی به یک نماینده داده می شود؟ نباید از یاد برد که رییس مجلس یک نماینده است و یک رای دارد.

ابطحی درباره وضعیت مجلس یازدهم در بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان تاکید کرد: آقایان یک شعری خوندند و در قافیه ماندند، همین آقایان که مجلس دهم را متهم به عدم شفافیت کردند و فریاد زدند که «ای مجلس! آدم باش» حالا در تحقق شعار خود مانده اند.

وی با اشاره به تلاش مجدد مجلس یازدهم برای بررسی دوباره طرح و قرار گرفتن آن در دستورکار فعلی جلسات صحن علنی نیز گفت: می خواهند به هر شکلی دهان منتقدان را ببندند و  بگویند شفاف سازی آراء را تصویب کردیم، در حالی که این طرح تحقق دهنده هدف اصلی از  شفاف سازی نیست.

ابطحی با اشاره به اهمیت شفاف شدن همه امور نمایندگان علاوه بر آراء گفت: طرح فعلی می گوید که باید شفاف شود ، نماینده ای که ماموریت خارج از کشور رفته، کجا رفته و چقدر هزینه کرده و این دست از موارد باید شفاف شود، این دست از موارد خوب است اما کافی نیست و باید همه مسافرت های نماینده روشن شود نه تنها ماموریت ها.

نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: بنده در دوره قبلی مجلس نماینده ای را می شناسم که دو ماه در مجلس نبود ، بعد پرس و جو کردیم و گفتند دخترش در کانادا زایمان کرده  و ایشان دو ماه است مجلس را رها کرده و در کانادا نوه داری می کند و یا نماینده ای دیگری یک پایش در استرالیا بود یک پایش در مالزی . این موارد هم باید در کنار ماموریت ها  به مردم گفته شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر