کد خبر: 120938
A

محبی نجم آبادی: دلیل عدم رای اعتماد نمایندگان به آقای فیاضی نسبت او با «زاکانی» نبود/ رئیسی گزینه بعدی را از خانواده آموزش و پرورش انتخاب کند

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم گفت: بهتر است آقای رئیسی برای انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به سراغ افراد توانمند از بدنه آموزش و پرورش برود. افرادی که نسبت به سایرین شایسته ترند و ویژگی های علمی و توانمندی برتری دارند.

محبی نجم آبادی: دلیل عدم رای اعتماد نمایندگان به آقای فیاضی نسبت او با «زاکانی» نبود/ رئیسی گزینه بعدی را از خانواده آموزش و پرورش انتخاب کند

به گزارش دیده بان ایران؛ بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم با بیان دلایل عدم اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اکثر نمایندگان معتقدند وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که درصد بسیار بزرگی از کارمندان دولت را تشکیل می دهد و بدنه بزرگی است که سطح تماس بسیار وسیعی با توده مردم دارد، وزیر آن باید شایسته ترین فرد این خانواده باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجایی که بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور با آموزش و پرورش درگیرند، باید عنصری در راس هرم آموزش و پرورش باشد و سکاندار این وزارت خانه شود که با مجموعه آموزش و پرورش زیست کرده باشد و مشکلات آنها را درک کند و بتواند فهم صحیحی از انواع مشکلات فرهنگیان داشته باشد.

محبی عامل دیگری که باعث عدم رای اعتماد نمایندگان به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش شد را عدم سابقه مناسب و لازم فیاضی در این حوزه دانست.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان به طور جدی نسبت به آن نقد داشتند این بود که درست است گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه کار پژوهشی انجام داده است، اما برای وزارت لازم و کافی نبود و آنچه که او تحت عنوان برنامه به مجلس ارائه داده بود، راهکارهای عملیاتی و ابتکاری ناشی از روحیه تحول گرایی که آقای رئیسی وعده آن را داد، نبود و نتوانست نمایندگان را برای گرفتن رای اعتماد قانع کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، حساسیت های افکار عمومی از معرفی فیاضی به دلیل وابستگی فامیلی او با زاکانی شهردار تهران و کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری به نفع رئیسی را قابل قبول ندانست و گفت که این انتقاد را قبول ندارد که چون فردی از وابستگان یکی از مسئولان کشور است، نباید سمت دولتی داشته باشد!

اما در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا فرد شایسته تری از گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش وجود نداشت که رئیس جمهوری چنین گزینه ای را برای وزارتی با این سطح از اهمیت پیشنهاد دهد؟ گفت: قطعا این مدل رفتار نمایندگان و عدم رای اعتماد به او، پاسخ این سوال را داد که افراد و شایستگان زیادی در مقایسه با گزینه معرفی شده در خانواده بزرگ فرهنگیان وجود دارد و باید شایسته سالاری به سایر روابط و وابستگی ها اولویت داده شود.

این نماینده مجلس افزود: وقتی ۵۰۰ نفر از فرهنگیان ۸۰ مقاله نوشتند و این ۸۰ مقاله ۱۰ هزار صفحه شد که از دل آن سند تحول بیرون آمد؛ پس خانواده فرهنگیان یک خانواده گسترده و با سواد است که نزدیک به ۵ هزار نفر آن دارای مدرک دکتری هستند. پس نیروهای توانمندی در این مجموعه وجود دارند که نسبت به گزینه پیشنهادی در اولویتند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، طی پیشنهادی به رئیسی برای معرفی سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بهتر است آقای رئیسی برای انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به سراغ افراد توانمند از بدنه آموزش و پرورش برود. افرادی که نسبت به سایرین شایسته ترند و ویژگی های علمی و توانمندی برتری دارند.

محبی در عین حال تصریح کرد: البته طی ۴۲ سال گذشته در میان نیروها کادرسازی نکرده ایم و متاسفانه برخی نیروهای ارزشمند در آموزش و پرورش مناصب بالای اجرایی ندارند و در این باره دچار مشکلیم.

او در پایان تاکید کرد: در این باره با جوانان خوش فکر و اندیشمندی مواجهیم که متاسفانه سابقه اجرایی ندارند. از طرفی دارای نیروهایی هستیم که سوابق اجرایی دارند اما به روز نیستند و توانمندی پژوهشی ندارند. امری که بعد از ۴۲ سال برای انقلاب ما یک ضعف است و جای انتقاد جدی دارد.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر