کد خبر: 120997
A
دیده بان ایران:

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه کدام مردم است؟/ مروری بر اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران

حجت الاسلام کاظم صدیقی، روحانی‌ هفتاد ساله ای است که هرچندوقت یکبار بااظهارات عجیب و غریب خودش را تیتر یک خبرها می‌کند، این بار در تازه‌ترین اظهارات خود «مردم» را مقصر وضعیت بد معیشتی دانسته و می‌گوید: «اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.» اظهاراتی که این بار صدای حامیان او را هم بلند کرد و با انتقاد نسبت به این توجیه عجیب از او خواستند دین را خرج حکومت نکند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه کدام مردم است؟/ مروری بر اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران

دیده بان ایران- نازیلا معروفیان: خودش را روحانی برخواسته از مردم می‌داند و لباس پیغمبری را بر تن کرده است که همواره توصیه ایشان به طرفداری از مردم بود اما اظهارات امام جمعه موقت تهران از چیزی خلاف این شیوه نبوی حکایت می‌کند. مردم را مقصر وضعیت بد معیشتی می‌داند اما خودش در حوزه‌علمیه‌اش که در گران‌قیمت‌ترین محله تهران واقع شده است، به ظاهر مشغول تربیت کسانی است که قرار است از مردم باشند و از مردم بگویند نه اینکه طرف دولت و مسئولان بایستند.

 

حجت الاسلام کاظم صدیقی، روحانی‌ هفتاد ساله ای است که هرچندوقت یکبار بااظهارات عجیب و غریب خودش را تیتر یک خبرها می‌کند، این بار در تازه‌ترین اظهارات خود «مردم» را مقصر وضعیت بد معیشتی دانسته و می‌گوید: «اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.» اظهاراتی که این بار صدای حامیان او را هم بلند کرد و با انتقاد نسبت به این توجیه عجیب از او خواستند دین را خرج حکومت نکند.

 

اما این نخستین بار نیست که خطابه حجت‌الاسلام صدیقی موردتوجه رسانه‌ها و کارشناسان دینی قرار گرفته است. با کمی جست‌وجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متوجه خواهید شد که بیان چنین اظهاراتی از زبان ایشان مسبوق به سابقه بوده است.

وی همین اواخر به خاطر حقوق گرفتن کارمندان دولت بر سر آنها منت گذاشته و گفته بود: «آقای رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد و این امداد الهی است.»

صدیقی در تاریخ 18 اردیبهشمت‌ماه 1399 در شبکه یک سیما دربارهٔ نظر موافق امام زمان دربارهٔ آیت‌الله خامنه‌ای درباره خوابی که دیده بودند بیان کرده که «پرسیدم آقا، حضرت آقا در نظر شما چطور هستند؟ حضرت فرمودند ایشان از مایند؛ به قدری این جریان من را شارژ کرده. ما رهبری داریم که قماش [از جنسِ] حضرت است.»

 

امام جمعه موقت تهران در تاریخ 9 دی 1391 دستش به اظهارنظر در خصوص تظاهرات مردمی 88 هم رسید و در جمع بسیجیان شهر ورامین گفت: «فتنه 88 یک فتنه عادی نبود و از ابتدای انقلاب تا به امروز فتنه‌ای به عظمت فتنه 88 نداشتیم، تنها می‌توان جنگ جمل را تا حدی شبیه به فتنه 88 دانست!»

 

البته اظهارات عجیب ایشان به همین‌جا ختم نمی‌شود. وی چند روز پس از فوت آیت‌الله مصباح یزدی در صداوسیما اعلام کرد که مصباح یزدی در هنگام شفاعت خواستن غسال، چشمانش را باز کرده و پس از یک لبخند مهربانانه دوباره چشم‌هایش را بسته‌است!

اظهاراتی که این بار صدای «حسین شریعتمداری» را هم بلند کرد و مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش یه این اظهارات نوشت: این اظهارات جفایی ناخواسته در حق حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی بود.

 

حاشیه‌های صدیقی تمامی ندارد؛ یکی از سوال برانگیزترین اظهارات در خصوص وی در رابطه با حوزه علمیه لاکچری‌اش در محله ازگل تهران است. 

 

براساس گزارشی که رویداد 24 منتشر کرده است، گفته می‌شود این حوزه محلی برای تربیت طلبه‌ها و ترویج علوم قرآنی است؛ حوزه‌ای که در سال 82 با حیاطی عریض و طویل دقیقا شبیه به کاخ‌های سلطنتی افتتاح شد. حوزه علمیه ازگل در چهارطبقه هشت واحدی ساخته شده است که هر واحد آن دارای چهار حجره است که تعداد کلی این حجره‌ها به 32 واحد می‌رسد. هر واحد مختص به 300 طلبه است طلبه‌هایی که مشغول به تحصیل علوم قرآنی در بالاترین نقطه شهر هستند. جلسات عمامه‌گذاری هم که نقل این محافل است.

 

این همه زرق و برق در حالی است که وقتی بحث بودجه‌دهی به آموزش و پرورش می‌رسد آه و فغان مسئولان بلند می‌شود؛ با استناد بر آمار رسمی چیزی حدود 19.5 درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب هستند. محمد علی احمدی، کارشناس امور آموزشی در گفت‌وگو با مهر تاکید می کند :« برخی از خانواده‌های سیستان و بلوچستانی که به‌سختی از پس مشکل تأمین خوردوخوراک و آذوقه خویش برمی‌آیند، اکنون پس از یک سال از آموزش مجازی هنوز نتوانسته‌اند منبع مالی برای تأمین هزینه‌های سرسام‌آور گوشی‌های هوشمند و بسته‌های اینترنتی بیابند و به دلیل تعطیل شدن آموزش‌های حضوری، دیگر قادر به ادامه تحصیل نبوده و به ترک تحصیل روی می‌آورند.» این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که حدود 30 درصد دانش‌آموزان ایرانی در سال جاری مجبور به ترک تحصیل کرده‌اند!

 

سوالی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که کسی‌که خودش را روحانی می‌داند و تاکید دارد که مردم به دلیل بی‌توجهی به خداوند دچار مشکلات معیشتی شده‌اند به مردم اعلام کند که با روزی چند ساعت عبادت توانسته است به چنین زرق و برقی در این دنیای فانی به قول خودشان برسند؟!  

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر