کد خبر: 121701
A

یک روز مانده به آغاز مذاکرات برجامی در دولت انقلابی/ روزنامه اصولگرا: پس از ترور شهید فخری زاده، روحانی نباید «برجام» را حفظ می کرد

روزنامه وابسته به «مهرداد بذرپاش» در فاصله یک روز مانده به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین این روزنامه انقلابی می گوید روحانی نباید برجام را حفظ کند.

یک روز مانده به آغاز مذاکرات برجامی در دولت انقلابی/ روزنامه اصولگرا: پس از ترور شهید فخری زاده، روحانی نباید «برجام» را حفظ می کرد

به گزارش دیده بان ایران, روزنامه وابسته به «مهرداد بذرپاش» در فاصله یک روز مانده به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین توسط دولت انقلابی سیزدهم با انتشار مطلبی عجیب نوشت:

ترور شهید فخری‌زاده در روزهایی انجام گرفت که دولت روحانی به عنوان دولت مستقر در ایران پس از شهادت و ترور سردار قاسم سلیمانی هم به دنبال حفظ برجام بود و این ادراک را در طرف آمریکایی و صهیونیستی شکل داده بود که احساس کنند در توان بازدارندگی ایران رخنه کرده‌اند و ایران، در صورت هر گونه ضربه‌ای بنای پاسخ سریع و سخت ندارد. دلیل آن هم گویا بود؛ آنها به این برآورد رسیدند که در ایران یک جریان قدرتمند بقای خود را به انجام تعامل با دولت آمریکا و حفظ برجام به هر قیمت گره ‌زده و برای رسیدن به آن حاضر است هر هزینه‌ای را به کشور تحمیل کند. به عبارتی این جریان داخلی در ایران مانع ایجاد یک انسجام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در واکنش به تهدیدات است. دولت دوازدهم حتی در واکنش به اقدامات مخرب طرف آمریکایی مثل خروج از برجام و کلید زدن پروژه کارزار فشار حداکثری از سوی دونالد ترامپ، از واکنش و مقابله به مثل صرف نظر کرد تا توافق هسته‌ای آسیب نبیند. این راهبرد منفعلانه که دولت آن را صبر استراتژیک می‌نامید، در مراحل بعدی هم ادامه پیدا کرد. گفتنی است صبر استراتژیک اصطلاحی است که پس از خروج آمریکا از برجام و بی‌خاصیت شدن این توافق، توسط دولت روحانی استفاده می‌شد. معنای عملیاتی این راهبرد معرفی شده نیز در عدم اقدام متقابل در برابر آمریکا و اروپا و دوری از بازگشت کامل به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته‌ کشور نمایان شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر