کد خبر: 121868
A

ادعای سایت امنیتی درباره مذاکرات برجامی/ دست ایران پر بود؛ غرب عقب‌نشینی کرد/ قرار نیست برجام احیا شود

سایت مشرق نیوز نزدیک به نهادهای امنیتی در خصوص همین مطلب با انتشار گزارشی نوشت: نکته مهم دور اول این گفتگوها دیپلمات‌های کشورمان تأکید فراوان داشتند که عنوان این نشست «لغو تحریم‌ها» بوده و قرار نیست در چهارچوب گفتگوهای پیش رو برجام احیا شود.

ادعای سایت امنیتی درباره مذاکرات برجامی/ دست ایران پر بود؛ غرب عقب‌نشینی کرد/ قرار نیست برجام احیا شود

به گزارش دیده بان ایران، نخستین دور گفتگوهای لغو تحریم‌ها در چارچوب نشست کمیسیون برجام در وین ظهر دوشنبه به‌وقت وین آغاز و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۴+۱ به همراه نماینده اتحادیه اروپا در این جلسه حضور یافتند.

سایت مشرق نیوز نزدیک به نهادهای امنیتی در خصوص همین مطلب با انتشار گزارشی نوشت: نکته مهم دور اول این گفتگوها دیپلمات‌های کشورمان تأکید فراوان داشتند که عنوان این نشست «لغو تحریم‌ها» بوده و قرار نیست در چهارچوب گفتگوهای پیش رو برجام احیا شود، به عبارت دقیق‌تر در صورت لغو تحریم‌ها و راست آزمایی آن تهران حاضر است به تعهدات قبلی بازگشته و مسیر پیش رو یک مرحله‌ای نخواهد بود. باوجودآنکه قبل از آغاز مذاکرات اروپایی‌ها کارشکنی را آغاز کرده و حتی وزیر خارجه انگلیس با همتای صهیونیست خود یادداشت مشترک ضد ایرانی منتشر کرد؛ اما دست‌پر مذاکره‌کنندگان کشورمان در هتل کوبورگ باعث شد رقیب عقب‌نشینی کند. برتری دیپلمات‌های کشورمان در سخنان رئیس مذاکره‌کنندگان اروپایی قابل‌مشاهده بود.

مشرق نیوز ادامه داد: انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان مذاکرات در یک نشست خبری با خبرنگاران از آغاز دوباره مذاکرات ابراز خرسندی کرد. مورا در ادامه صحبت‌های خود تأیید کرد که تیم ایرانی حساسیت‌های سیاسی دارد، و از روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر کارگروه رفع تحریم‌ها کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر