کد خبر: 121931
A

اظهار ارادت جالب قالیباف به رئیسی در مجلس/ قالیباف: دولت در مدیریت کرونا کاری کارستان کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انصافا گواهی می‌دهم که رئیس‌جمهور در این بیش از یکصد روز دولت، تلاش مجاهدانه و پرکاری داشت و حتی پنجشنبه و جمعه ها هم مشغول کار بود.

اظهار ارادت جالب قالیباف به رئیسی در مجلس/ قالیباف: دولت در مدیریت کرونا کاری کارستان کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف در نشست مشترک بین دولت و مجلس که امروز (چهارشنبه ۱۰ آذرماه) در صحن مجلس برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، گفت: امروز، روز مجلس است و آیت الله شهید مدرس ترس از خدا داشت و چشم غره مستکبران و قلدرانی مانند رضاخان را برنتابید و برای عزت و استقلال کشور، افتخار آفرید.

دولت مجاهدانه کار می‌کند

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک نماینده مجلس، انصافا گواهی می‌دهم که شما در این بیش از یکصد روز دولت، تلاش مجاهدانه و پرکاری داشتید و حتی پنجشنبه و جمعه ها هم مشغول کار بودید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردمی بودن و توجه مسئولان به سفرهای استانی مسئله ای بسیار حائز اهمیت است، چرا که مسئولان باید بین مردم باشند و صحبت ها و درددل مردم را گوش دهند و میزهای کاری نباید ما را از مردم غافل کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه برخی به سفرهای استانی رئیس‌جمهور نقد می‌کنند، گفت: نفس سفر و در بین مردم بودن و درد دل مردم را شنیدن باعث می‌شود که ما از مردم غافل نشویم.

دولت در مدیریت کرونا کاری کارستان کرد

وی تاکید کرد: کار مربوط به کرونا توسط دولت، کاری کارستان بود. دولت طی هفتاد روز، ۷۰۰ نفر تلفات در روز را به به حدود ۱۰۰ نفر رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: در حوزه سیاست خارجی با رفع تحریم از طریق مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق ملت ایران را بگیرید و این تحریم ظالمانه را از دوش ملت بردارید.

قالیباف در خصوص رابطه دولت و مجلس افزود: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید رابطه‌ای ماندگار و مثال‌زدنی برای آیندگان داشته باشند؛ همکاری ما بدون‌شک همکاری عزتمندانه است.

مجلس حامی دولت و ناظر دلسوز وزرا است

وی با تأکید بر اینکه مجلس حامی دولت و وزرا خواهد بود، گفت: مجلس خود را یار و یاور یکایک اعضای هیئت دولت و رئیس دولت برای حل مشکلات مردم می‌داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فلسفه حضور یکایک ما زیر سقف مجلس در سالروز شهادت شهید مدرس این است که دغدغه مردم را داشته باشیم. اگر دغدغه‌ای غیر از دغدغه مردم داشته باشیم، به خود، مردم و شهدا ظلم کرده‌ایم. مطمئنم دولت برای تعیین اولویت‌های واقعی مردم تلاش می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: از دولت محترم همانطور که رئیس‌جمهور اشاره کردند می‌خواهیم که اجرای احکام برنامه و بودجه را علی‌رغم همه سختی‌ها در دستور کار قرار دهد؛ مخصوصاً در موضوعات مهم بورس، معیشت، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و بالا بردن قدرت خرید مردم اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم برای تحقق برخی اولویت‌ها دارند «لِه» می‌شوند و به آنها سخت می‌گذرد اما مقتدرانه ایستاده‌اند،اظهار داشت: دولت باید به نظرات کارشناسی نمایندگان که در بطن مردم هستند، توجه کند و آنها را کارشناس و همراه امین خود بداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده و همکارانم در کمک به حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کنیم و می‌دانیم که بار مسئولیت حل مشکلات مردم بر دوش دولت است؛ صادقانه و محکم پای کار هستیم.

قالیباف گفت: اگر همکاری و همدلی دولت و مجلس منجر به هم‌افزایی و کارآمدی برای حل مشکلات مردم نشود، هیچ ارزشی ندارد.

وی تأکید کرد: ما امروز محکوم به این هستیم که کارآمدی دین در جامعه را نشان دهیم و همکار و همراه دولت خواهیم بود.

/ مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر