کد خبر: 123001
A

عطریانفر: پارلمان اصلاحات به فرجام روشنی نرسیده است/ اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند/ خاتمی نقش تشریفاتی ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: نهاد اجماع‌ساز کارکرد انتخاباتی داشت، به این معنی که قرار بود در بازه زمانی انتخابات نقش مؤثری را ایفا کند که به باور من موفق نبود و به صورت حداقلی مسئولیتش را انجام داد و بعد از آن هم به نظر می‌رسد ماموریتی برعهده ندارد.

عطریانفر: پارلمان اصلاحات به فرجام روشنی نرسیده است/ اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند/  خاتمی نقش تشریفاتی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره سرانجام رایزنی‌ها در خصوص پارلمان اصلاحات گفت: وضعیت پارلمان پیشنهادی اصلاحات تا این تاریخ به فرجام روشنی نرسیده و اتفاق خاصی نسبت به تعیین تکلیف آن صورت نگرفته است. متاسفانه اصلاح‌طلبان در فرصت‌های موسّعی که در اختیار دارند کمتر رو به سوی تکالیف سیاسی خود در زمان موجه می‎آورند. نوعاً در دقایق نود انتخاباتی، تحرک و جنب و جوشی پیدا می‌کنند و مناسک سیاسی را بقدر اکل میته انجام می‌دهند.

او افزود: در حقیقت قاطبه دوستان اصلاح‌طلب ما در شرایط و زمان مناسب تحمل مشقات عمل سیاسی را به دوش نمی‌کشند و زحمت به خود روا نمی‌دارند. در مورد پارلمان اصلاحات دوستان طرحی القاء کردند و بعد هم از کنار آن عبور کردند.

این چهره اصلاح‌طلب در رابطه با برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند و تا زمانی که فضای انتخاباتی رونقی پیدا نکند، در مورد آن صحبتی نمی‌شود. تا زمانی که درحوزه زیرساخت‌های امر سیاست، توسط ارکان اصلی احزاب اصلاحات سنگی بر سنگی گذاشته نشود و مقدمات به صورت اصولی تمهید نشود و چهره‌های شاخص تن به زیر بار مسئولیت ملی و مردمی ندهند، درعرصه توفیق گامی از گامی برداشته نخواهد شد.

عطریانفر در واکنش به سوالی در خصوص نقش نهاد اجماع‌ساز در انتخابات مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: نهاد اجماع‌ساز کارکرد انتخاباتی داشت، به این معنی که قرار بود در بازه زمانی انتخابات نقش مؤثری را ایفا کند که به باور من موفق نبود و به صورت حداقلی مسئولیتش را انجام داد و بعد از آن هم به نظر می‌رسد ماموریتی برعهده ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بر فعالیت جدی باشد، در انتخابات بعدی باید مقدمات، فرآیند و سازوکارهای مربوط به آن تدارک دیده شود. نمی‌شود براساس فرمت‌های گذشته اقدام مناسب و موجهی کرد.

عطریانفر در واکنش به اینکه اخیراً به نقل از دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفته شده که خاتمی نقش تشریفاتی دارد، یادآور شد: آنچه که می‌گویید شایعه و کذب محض است و صحت ندارد. چنین عبارتی از طرف هیچ عنصری از حزب کارگزاران مطرح نشده است. نقش خاتمی بسیار مهم است و تنها دغدغه‌ای که در مورد او وجود دارد این است که نسبت به گذشته باید با احساس مسئولیت بیشتری و به تناسب شرایط جدید، ایفای نقش کند و حضور جدی‌تری در میدان داشته باشد که از برکت حضور او بتوان فعالیت‌های مشترک جبهه اصلاحات را سروسامان داد./  مُنیبان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر