کد خبر: 123934
A

نماینده ولی فقیه در اصفهان :کسانی که در نظام مقدس اسلامی زندگی می کنند، نباید از نماز غافل شوند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: نباید اجازه دهیم کسانی که در این نظام مقدس اسلامی زندگی می‌کنند از نماز غافل شوند و در این بین مدارس و والدین نقش بسیار مهمی در پرورش نسل نماز خوان دارند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان :کسانی که در نظام مقدس اسلامی زندگی می کنند، نباید از نماز غافل شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در شورای اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به اینکه خدا انسان را مضطرب آفریده است، اظهار داشت: انسان موجود بی طاقتی است و چه در شادی و در غم بی طاقت است که دوای این بی طاقتی نماز است زیرا اقامه نماز انسان را معتدل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت نماز هم مهم است، افزود: ارتباط بین خدا و نماز یک ارتباط دو طرفه است که هر چه با کیفیت تر باشد همانند نردبانی است که انسان را به بالا می برد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: نماز یک مقوله بسیار مهم است  که هر چه با خلوص و  باکیفیت تر باشد انسان را از بسیاری از اعمال خلاف دور می کند که هر کدام از ما وظیفه داریم یک نفر را از مهلکه نماز نخواندن نجات دهیم.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله ستاد اقامه نماز استان و تدوین سند استانی گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل شده است که  اهداف ستاد اقامه نماز در جامعه برای برنامه پنج ساله تدوین شود.

وی افزود: در این راستا درخواست تحقیقات و پروژه‌های اقامه نماز توسط دانشگاه ها را داریم که  یک مساله یابی بین اقشار و نیز  مدارس برای اجرای برنامه ها داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: نباید اجازه دهیم کسانی که در این نظام مقدس اسلامی زندگی می‌کنند از نماز غافل شوند و در این بین مدارس و والدین نقش بسیار مهمی در پرورش نسل نماز خوان دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: ستاد اقامه نماز نیز برای تولید محتوای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فراخوان داده  و در حال عقد قرار داد برای تولید محتوای کوتاه  و نیز تربیت نیروی انسانی کودک و نوجوان در بین کودکان پیش دبستان است که برای اولین بار در کشور با محتوای متفاوت اجرا می‌شود.

رنجبر در باره هیات اندیشه ورز گفت: هیات‌های اندیشه ورز  یک بخشنامه کلی از سوی  ادارات آموزش پرورش در سطح مدارس دارند، منتها ما درصدد تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در سطح  دستگاه های اجرایی استان هستیم.

وی همچنین استمرار برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز به صورت فصلی  و حضور مدیران در نماز جماعت را از تاکیدات این جلسه برشمرد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست از برچیده شدن گزارش کاغذی دستگاه های اجرایی درباره اقامه نماز خبر داد و گفت: سامانه ای تحت عنوان "سجاده" طراحی شده است که فعالیت های دستگاه های اجرای در بحث نماز در آنجا بارگذاری و توسط هیات ارزیابی بررسی و امتیاز دهی می شود.

وی افزود: در ۲ سال گذشته که سامانه سجاده ستاد اقامه طراحی شده است بیش ۷۲ دستگاه اجرایی از ۸۰ دستگاه گزارش‌های خود  را بارگذاری کردند که ۱۸ دستگاه اجرایی  رتبه عالی و ۴۹  دستگاه اجرایی امتیاز خیلی خوب  و خوب و  ۸ دستگاه ضعیف و متوسط ارزیابی شده است.

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نیز در ادامه این نشست به نمازخانه های بین راهی اشاره کرد و گفت: ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان اصفهان داریم که  نماز خانه و سرویس بهداشتی های آنها فعال  است و ۳۹ جایگاه خدمات رفاهی جدید  تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دیگر پیشنهاد شده است که طبق مصوبه هر ۳۰ کیلومتر یک مرکز  در آزاد راه ها  و بزرگراه ها در نظر گرفته شده است  اما  طبق دستور کشوری  برای احداث ۱۵ نمازخانه بین راهی، نمازخانه بین راهی ملا احمد نایین و دیگری منطقه گردشگری گردنه خوانسار ایجاد شد.

این نشست دومین ستاد اقامه نماز  استان و اولین جلسه با حضور استاندار جدید اصفهان در سالجاری بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر