کد خبر: 125000
A

نماینده مجلس: طرح صیانت فضای مجازی اصلاح نشده و صرفا بازی با کلمات و تلخیص آنها است/ مسدودسازی و فیلترینگ پیام رسان ها در این طرح است

نوری قزلجه ، عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران: موافقان صیانت با نظر مرکز پژوهش‌ها کاری ندارند آنها با نظر هیچ کسی کاری ندارند. هر چیز زوری دیده بودیم جز قانون زوری. آنها به نظرات بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌ها و دولت و مرکز فضای ملی اعتنا نمی‌گذارند، این قانونگذاری نیست.

نماینده مجلس: طرح صیانت فضای مجازی اصلاح نشده و صرفا بازی با کلمات و تلخیص آنها است/ مسدودسازی و فیلترینگ پیام رسان ها در این طرح است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا نوری قزلجه از مخالفان جدی طرح فعلی صیانت از فضای مجازی و عضو کمیسیون مشترک است. او بر این باور است که طرح فعلی در کمیسیون رای نخواهد آورد زیرا ایرادات جدی دارد. او درباره این طرح نوشته است: 

جلسات کمیسیون مشترک چه زمانی برگزار خواهد شد؟

تا کنون جلسه‌ای نداشتیم و آنگونه که اعلام شده ، فردا، جلسه این کمیسیون برگزار خواهد شد. 

برخی نمایندگان از تغییرات مثبت 70 درصدی محتوای این طرح خبر داده اند. این موضوع را تایید می‌کنید؟

به صورت رسمی هیچ گونه تغییراتی در کمیسیون مطرح نشده و رای‌گیری درباره تغییرا انجام نشده است. آخرین محتوای طرح هنوز باقی است. طرح به حدی ایرادات اساسی داشت که به رای گذاشته نشد و قرار بود اصلاحاتی بر آن انجام شود اما هیچ جلسه رسمی در مورد آن برگزار نشده است.

تا چه حد موافقان طرح صیانت به نظر مرکز پژوهش‌ها توجه می‌کنند؟

موافقان صیانت با نظر مرکز پژوهش‌ها کاری ندارند آنها با نظر هیچ کسی کاری ندارند. هر چیز زوری دیده بودیم جز قانون زوری. آنها به نظرات بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌ها و دولت و مرکز فضای ملی اعتنا نمی‌گذارند، این قانونگذاری نیست.

آیا طرح به همان شکل اولیه تصویب خواهد شد؟

این که طرح به همان شکل اولیه تصویب شود بستگی به نظر اکثریت اعضای کمیسیون دارد ولی آن چه که در مورد اصلاح شدن طرح صحبت می‌کنند واقعی نیست. اصلاحات غیررسمی است و صرفا بازی با کلمات و تلخیص آنها است. تا جایی که من در جریان هستم و نسخه‌هایی که در دسترس ما قرار گفته اشکالات اساسی رفع نشده و احتمالا کمیسیون مشترک به این کلیات پر از اشکال رای نخواهد داد.

مسدودسازی پیام‌رسان‌ها هنوز پابرجاست؟

مسدودسازی و فیلترینگ در این طرح وجود دارد اما با این عنوان در طرح آورده نشده ولی نتیجه آن مسدودسازی است. ایرادات و اشکالات اساسی را هنور نتوانسته‌اند برطرف کنند و طرح جایگزینی وجود ندارد به همین دلیل مبنای ما همان طرح اولیه است.

 

منبع: پرستو بیرانوند/ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر