کد خبر: 125621
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

واکنش فعال سیاسی اصلاح طلب به سانسور «سیدحسن خمینی» توسط صداوسیما/ امام: امروز جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با اندیشه امام(ره) ندارد/ این واژه «ملی» باید از صداوسیما حذف شود/ شرایط موجود وضعیتی نیست که مردم به‌خاطر آن انقلاب کردند

یکی از نزدیکان حجت الاسلام خمینی در واکنش به سانسور سخنان نوه امام (ره) از شیکه خبر صداوسیما به دیده بان ایران گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم افرادی که به‌دنبال انتقام گرفتن از امام (ره) هستند، نوه ایشان را تحمل کنند.

واکنش فعال سیاسی اصلاح طلب به سانسور «سیدحسن خمینی» توسط صداوسیما/ امام: امروز جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با اندیشه امام(ره) ندارد/ این واژه «ملی» باید از صداوسیما حذف شود/ شرایط موجود وضعیتی نیست که مردم به‌خاطر آن انقلاب کردند

به گزارش دیده‌بان ایران، صبح امروز شبکه خبر صداوسیما هنگام آغاز سخنرانی سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق دولت با امام خمینی (ره) پخش زنده اش را قطع کرد. یکی از افراد نزدیک به سیدحسن خمینی در واکنش به این اقدام رسانه ملی می گوید که «جمهوری اسلامی حال حاضر با فرمایشات امام و آن چیزی که مردم به‌خاطرش انقلاب کردند، هیچ نسبت و سنخیتی ندارند!»

 

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نزدیکان به سید حسن خمینی در همین رابطه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: این موضوع سانسور سخنرانی‌های سیدحسن خمینی در صداوسیمای جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد.

 

وی در ادامه افزود: به اعتقاد بنده جریانی که امروز بر کشور حاکم است هیچ نسبتی با فرمایشات امام (ره) ندارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن اشاره به انتقام گیری برخی افراد از نوه امام(ره) اظهار کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم افرادی که به‌دنبال انتقام گرفتن از امام (ره) هستند، نوه ایشان را تحمل کنند.

 

امام با تاکید به این نکته که جمهوری اسلامی کنونی هیچ نسبتی با فرمایشات امام ندارد، خاطرنشان کرد: اصل موضوع این است که امروز جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با اندیشه امام(ره) و مردم ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که قبلاً برخی از اصلاح‌طلبان اذعان داشتند که با تغییر مدیریت صداوسیما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود، تصریح کرد: این یک خوش خیالی است که فکر کنیم با تغییر مدیریت صداوسیما سیاست‌های حاکم بر آن تغییر پیدا می‌کند! به اعتقاد بنده هیچ تغییری باعث اتفاق تازه‌ای نخواهد شد.

 

فعال سیاسی اصلاحطلب در واکنش به اتفاق چند شب پیش در برنامه «جهان‌آرا»، گفت: همین چند شب قبل هم رفتار ناشایست صداوسیما نسبت به خانم ها مولاوردی و شجاعی را مشاهده کردیم که هیچگونه نسبتی با خواستگاه و انتظاراتی که مردم از یک رسانه ملی دارد، ندارد.

 

امام در ادامه با تاکید به این نکته که کاش واژه «ملی» را از صداوسیما جدا می‌کردند، اظهار کرد:  کاش واژه «ملی» را از صداوسیما جدا می‌کردند تا دیگر این انتظارات هم از بین می‌رفت.

 

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به این اتفاقات ما باید هر چه زودتر تکلیف‌مان را با وضعیتی که امروزه حاکم است، روشن کنیم. این روندی که در حال حاضر وجود دارد هیچ نسبتی با قانون اساسی‌ای که ما به آن رای دادیم و مردم به‌خاطر آن انقلاب کردند، ندارد.  

 

 

امام در پایان با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی موجود با آن چیزی که مردم به‌خاطرش انقلاب کردند سنخیتی ندارد، گفت:  باتوجه به انتخاباتی که صورت گرفته، و اتفاقاتی که در این مملکت افتاده، این اقدامات هیچ سنخیتی با جمهوری ندارد. آن چیزی که ما شاهدش بودیم و مردم به‌عنوان میثاق به آن رای دادند، هیچ نسبتی با جمهوری اسلامی کنونی ندارد. 

منبع:دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر