کد خبر: 125627
A

راه اندازی «جمعیت امیر المومنین» توسط دولت پس از ایجاد محدودیت برای «جمعیت امام علی»/ محمد: قصد داریم از حضور مداحان و طلاب در مناطق آزاد بهره ببریم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از تشکیل «جمعیت امیر المومنین» خبر داد. راه اندازی «جمعیت امیر المومنین» توسط دولت ابراهیم رئیسی تنها کمتر از یک سال برخورد با جمعیت خیریه «امام علی(ع)» به عنوان تنها جمعیت خیریه غیر حاکمیتی؛ نشان می دهد رویکرد جدید دولت حفظ و ایجاد تشکل های خیریه ای است که به صورت پیدا و پنهان مرتبط با مجموعه دولت و نهاد ها می باشند.

راه اندازی «جمعیت امیر المومنین» توسط دولت پس از ایجاد محدودیت برای «جمعیت امام علی»/ محمد: قصد داریم از حضور مداحان و طلاب در مناطق آزاد بهره ببریم

به گزارش دیده بان ایران؛ نخستین نشست خبری قرارگاه ملی امداد اجتماعی با عنوان جمعیت امیرالمومنین (ع) روز دوشنبه، یازده بهمن ماه با حضور سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی، حاج مرتضی طاهری، رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور و رئیس قرارگاه، حاج محسن طاهری، مدیرعامل خانه مداحان کشور، حجت الاسلام احمد پناهیان، عضو شورای راهبردی خانه مداحان کشور و حاج سیدمهدی میرداماد، عضو شورای راهبردی خانه مداحان کشور و اصحاب رسانه های جمعی در شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، «سعید محمد» در این نشست با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند ما باید وارد خدمات اجتماعی شویم، اظهار کرد: هیئت ظرفیت و فرصتی مهیا است اکنون گروه های جهادی فعال هستند و ما در تهران کار چندانی نداریم. اگر هیئت ها و مداحان در شهرستان ها به ویژه مناطق مرزی فعال و هم افزا شوند، می توانیم خدمات اجتماعی موثری ارایه کنیم.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با بیان اینکه مداحان در هیئت ها بزرگ شده اند، گفت: هیئت امنای جمعیت امیرالمومنین(ع) می تواند  هر هفته در یک هیئت جمع شوند و با طرح مسئله همکاری ها را برای حل مسایل و آسیب ها در کف جامعه، جلب کنند.

هیئت یکی از ساختارمندترین تشکل های اجتماعی است

محمد با تاکید بر اتخاذ روش های نو و استفاده از تجربیات بیان کرد: هیئت یکی از ساختارمندترین تشکل های اجتماعی است که باید ظرفیت آن در مقابله با آسیب های اجتماعی فعال شود. در این مسیر باید ظرفیت طلاب و گروه های جهادی را نیز به میدان بیاوریم و تشکیلات خوداشتغالی نیز به مردم ارایه کنیم.

وی با اشاره به آغاز خدمات اجتماعی در مناطق آزاد در چابهار همزمان با روز زن، ابراز کرد: ما این کار را با آزادسازی بانوان زندانی آغاز کردیم. باید برای حل مسئله از کف میدان گزارش دریافت کنیم و با کمک مداحان که مورد وثوق و اعتماد عموم جامعه هستند، کمک های خیرانه را جمع کنیم و آنها را برای حل مشکلات مصروف بداریم. ما نیز در این باره کمک حال هستیم.

محمد با بیان اینکه مسایل فرهنگی از دغدغه های اصلی رهبری است، گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی باید برای مسایل اقتصادی وجود داشته باشد. وقتی  صحبت از مناطق آزاد می شود بسیاری از ما فقط به کیش و قشم توجه داریم در حالی که مناطق آزاد بسیار گسترده اند و مشکلات بسیاری نیز دارند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه هر کار اقتصادی نیازمند پیوست اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: ما در مناطق آزاد با شرکت ها و پتروشیمی ها صحبت کرده ایم که از مجموعه های بومی استفاده و برای آموزش نیروها نیز مراکز فنی و حرفه ای را راه اندازی کنند البته همه اینها نیازمند به حضور در کف میدان است.

وی با اشاره به انتخاب عنوان جمعیت امیرالمومنین(ع) برای قرارگاه ملی امداد اجتماعی افزود: این جمعیت مستقل است و توسط مداحان تاسیس و فعال می شود که برای نمونه و به عنوان پایلوت در مناطق آزاد آن را اجرا می کنیم تا پس از بررسی ثمرات و نقاط ضعف و قوت آن را به دیگر مناطق نیز تسری دهیم.

محمد در پایان خاطرنشان کرد: معمولا رسم شده هر جا کار کیلویی است بگویند کار هیئتی! در حالی که کار هیئتی، کاری تشکیلاتی است و در هیئت همه وظایف کار خود را می دانند ما می خواهیم در مناطق آزاد کار هیئتی یعنی ساختارمند را برای آسیب زدایی اجتماعی پیش بگیریم.

راه اندازی «جمعیت امیر المومنین» توسط دولت ابراهیم رئیسی تنها کمتر از یک سال پس از برخوردبا جمعیت خیریه «امام علی(ع)» به عنوان تنها جمعیت خیریه غیر حاکمیتی؛ نشان می دهد رویکرد جدید دولت حفظ و ایجاد تشکل های خیریه ای است که به صورت پیدا و پنهان مرتبط با مجموعه دولت و نهاد ها می باشند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر