کد خبر: 125978
A

جلال جلالی زاده: پرداخت یارانه خیانت به مردم است

یک فعال سیاسی مدعی است: با راهکارهای موقت مثل افزایش یارانه مشکل حل نمی شود. به نظر من یارانه خیانت به مردم کشور و هدر دادن سرمایه های ملی است و دردی از مردم دوا نکرد. در حالی که باید این یارانه ها صرف تولید و سرمایه گذاری می شد.

جلال جلالی زاده: پرداخت یارانه خیانت به مردم است

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال جلالی زاده با بیان اینکه در مسئله حذف ارز ترجیحی دولت باید از نظر کارشناسان استفاده کند، اظهار کرد: این مسئله بدون در نظر گرفتن راهکارهای علمی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: قیمت ارز در کشور ما به تحریم ها بستگی دارد و هر تغییر و تحولی در تحریم ها رخ بدهد تأثیر خود را بر ارز می گذارد. در حال حاضر هم بحث مذاکرات برای رفع تحریم ها همچنان مبهم و نامشخص بوده و تعیین تکلیف نشده است. بنابراین تصمیم قاطعی در مورد ارز نمی توان در این شرایط گرفت.

این فعال سیاسی درباره رانت ایجاد شده در تخصیص ارز ترجیحی تصریح کرد: هر قیمتی برای ارز تعیین شود عده ای که دارای قدرت و نفوذ بوده و راهکارها را می شناسند، سوءاستفاده می کنند. در دولت قبل هم همین افراد ارز را گرفتند اما حاضر نشدند کالا به کشور وارد کنند و فساد زیادی در این زمینه شکل گرفت. به نظر من بهترین تصمیم در این شرایط این است که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از نظر کارشناسان استفاده کند و تصمیم اساسی بگیرد.

جلالی زاده در پایان گفت: با راهکارهای موقت مثل افزایش یارانه مشکل حل نمی شود. به نظر من یارانه خیانت به مردم کشور و هدر دادن سرمایه های ملی است و دردی از مردم دوا نکرد. در حالی که باید این یارانه ها صرف تولید و سرمایه گذاری می شد. بنابراین اتخاذ سیاست هایی مثل افزایش یارانه ها یک مسکن موقتی خواهد بود و کارآیی ندارد و مشکل اقتصاد باید اساسی و ریشه ای حل شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر