کد خبر: 126871
A

کنایه فعال سیاسی اصولگرا به قالیباف درباره انتشار فایل صوتی فساد هولدینگ یاس/ رئوفیان: پیش انداختن دستیار و پشت کسی سنگر گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند/ همین که فایل را تکذیب نکرده اند یعنی محتوی آنرا پذیرفته اند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین می گوید: کسانی که از آنها در این فایل صوتی نامی برده شده مثل آقای قالیباف بیایند و در این خصوص توضیح دهند. خودشان هم این کار را بکنند نه کسی که وابسته به آنها است. باید بیایند و توضیح دهند که دادگاه چطور رسیدگی کرده؟ چه حکمی صادر کرده؟ و ... باور کنیم نتیجه این حضور و توضیح مستقیم بسیار بهتر از سکوت است.

کنایه فعال سیاسی اصولگرا به قالیباف درباره انتشار فایل صوتی فساد هولدینگ یاس/ رئوفیان: پیش انداختن دستیار و پشت کسی سنگر گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند/ همین که فایل را تکذیب نکرده اند یعنی محتوی آنرا پذیرفته اند

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا در مورد فایل صوتی منتشر شده از گفت‌‌و گوی دو سردار سپاه گفت: «به عنوان مقدمه نکته ای را مطرح می‌کنم. متاسفانه وقتی حرفی علیه ما لو می‌رود، صرف نظر از این که آن حرف از خود ما صادر شده باشد مثل فایل صوتی محمدجواد ظریف- یا توسط دیگران از کسی نقل قول شده باشد- مثل فایل صوتی سرلشکرجعفری وسردار ذوالقدرنیا- مشکل این است که متاسفانه نحوه صحیح مواجهه با این اتفاق را نمی‌دانیم. ما نیاموخته ایم چگونه باید با این پدیده‌ مواجه شویم. بنابراین پس از لو رفتن حرفی، عموما افراد ۳ رویکرد دارند. سکوت می‌کنند، یا پشت سر یک نفر دیگر سنگر می‌گیرند که یک دستیاری بیاید و از مافوق خود دفاع کند آن هم دفاعی که بدتر از دفاع نکردن است و یا انکار کنند؛ یا هیچکدام از این دو در کار نباشد، بلکه قبول کنند. در این صورت  باید برای روشن شدن و تنویر افکار عمومی توضیح ‌دهند.»

او ادامه داد: «آنچه ما از قرآن و سیره معصومان باید یاد بگیریم این است که اگر می‌خواهیم سیر تکاملی را بپیماییم نبایداتفاقات ناگوار زندگی‌مان را نادیده بگیریم بلکه عبرت آموزی کنیم و درس بگیریم تا در ما تغییر به وجود آید. این یک قاعده است. کارل گستاو یونگ هم همین را می‌گوید. می گوید که آنچه انکار می‌کنی تو را شکست می‌دهد و آنچه قبول می‌کنی تو را تغییر می‌دهد. این یک نظریه بازسازی شناختی است و بر همین اصل استوار است که در مواجهه با اتفاقات و اخبار بد به تاثیرات مثبت‌ آن باید فکر کرد و گرنه سکوت که دردی دوا نمی‌کند. پیش انداختن دستیار و پشت کسی سنگر گرفتن که مشکلی را حل نمی‌کند. منکر قضیه شدن هم باعث شکست می‌شود. اگر چیزی هم به ما نسبت داده شده که دروغ است قرآن تکلیف را روشن می‌کند و می‌گوید «وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» یعنی با چنین افرادی که برخورد می‌کنید، ضمن این که از برخوردهای احساسی و حساب نشده پرهیز می‌کنید با تاسی به معصومان و بزرگان تاریخ باید با کسی که تهمت می‌زند، این طور برخورد ‌کنید که اگر چیزی که به ما نسبت می‌دهید در ما هست که خدا از ما بگذرد؛ و اگر نیست خدا از شما بگذرد. ببینید که چقدر این روش انسانی و زیباست.»

*برای مردم شفاف‌سازی کنید

این فعال سیاسی افزود: «الان چنین وضعیتی پیش آمده‌است. آیا باید در مقابل لو رفتن این فایل صوتی همه سکوت کنند؟ یا توجیه کنند؟ آدم زنده هم که وکیل و وصی نمی‌خواهد. فایل صوتی لو رفته و حرف‌هایی زده شده‌است که یا باید قبول کنند که البته همین که تکذیب نکرده اند یعنی پذیرفته اند که این ادعاها توسط دو مقام ارشد سپاه مطرح شده و این را هم شنیدم که فایل صوتی را خبرگزاری فارس هم تایید کرده‌است که معاون اقتصادی و سازندگی سپاه این حرف‌ها را زده ‌است- لذا با شفاف سازی که یکی از اصول حکمرانی بر مردم است و خوشبختانه تا امروز هم تعداد امضاء طرح شفافیت در مجلس به۱۱۹امضاء رسیده است بیایند برای مردم شفاف سازی کنند. تعجب می‌کنم که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا گفته که این مساله عادی است و انتشار این فایل اتفاق خاصی نیست. از آن طرف هم می‌گوید این مساله با امنیت ملی ارتباط دارد. اگر یک گفت‌و‌گوی معمولی بوده چطور به امنیت ملی ارتباط پیدا می‌کند؟ در قسمت دیگری از صحبتش گفته است آنچه بدخواهان می‌خواستند برای تخریب سپاه بدست بیاودند دستگیرشان نشده‌است. اتفاقا معتقدم حربه کاری برنده ای دستگیرشان شده‌است و ما خودمان این حربه را بدستشان داده‌ایم. چرا می‌خواهید چشم روی واقعیات ببندید؟ این دفاع همان دفاع بد است که اشاره کردم. اگر نمی‌توانید افکار عمومی را قانع کنید چرا این گونه دفاع می‌کنید؟»

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به نقش قالیباف در این ارتباط گفت: «وقتی ساختار یک فساد آن هم در بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران افشا می‌شود، طبیعی است که بهانه و حربه برنده‌ای دست دشمن افتاده. اینجا است که باید خودشان را مذمت کنند. حالا که حربه ای در دست رادیو فردا افتاده و تیغ در کف زنگی مست آمده طبیعی است که از آن علیه سپاه که از راهبردی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و وجودش مایه ی خیر و برکت بوده است و خواهد بود، استفاده می‌کند. منتها مردم ما آنقدر فهیم هستند که مشکل و فسادهولدینگ یاس وابسته به بنیاد تعاون سپاه را  به پای کل نظام نمی‌نویسند. البته این هلدینگ  به دلیل فساد و بازداشت مدیران منحل و در دادگاه هم تشکیل پرونده داده شده اما الان داده‌های تازه‌ای در این خصوص لو رفته‌است که قوه قضائیه وظیفه رسیدگی و محاکمه جدی مسببین این فساد را دارد! در یک هولدینگ تجاری وابسته به بنیاد تعاون وابسته به سپاه فساد مالی رخ داده‌ و معاون اقتصادی وقت سپاه هم در مورد قالیباف، رییس مجلس ادعاهایی را مطرح کرده‌است و سرلشکرجعفری فرمانده وقت سپاه هم بر آن صحه گذاشته است. راهش این نیست که با مردم این طور برخورد شود؟ ما می‌گوییم مردم محرم هستند و جز راز و رمز نظامی باید همه چیز را بدانند بعد از چند سال که نوار گفت‌و‌گو در عصر انفجار اطلاعات لو رفته ‌است معلوم می‌شود که مردم در این عصر جلوتر از مسوولان مسائل را می‌فهمند.»

*توضیح بهتر از سکوت است

رئوفیان ادامه داد: «حالا راهکار چیست؟ کسانی که از آنها در این فایل صوتی نامی برده شده مثل آقای قالیباف بیایند و در این خصوص توضیح دهند. خودشان هم این کار را بکنند نه کسی که وابسته به آنها است. باید بیایند و توضیح دهند که دادگاه چطور رسیدگی کرده؟ چه حکمی صادر کرده؟ و ... باور کنیم نتیجه این حضور و توضیح مستقیم بسیار بهتر از سکوت است. اشکال دیگری که وجود دارد مشکل  *،نگاه داشتن آتش زیر خاکستر است* . این فایل صوتی چیزی نبود که رادیو فردا برای اولین بار مطرح کرده‌باشد. اخیر امطرح شده پیش از آن جریانی موسوم به جریان عدالتخواه این فایل صوتی را بدست آورده است. چرا آن زمان مساله را مطرح  نکردند چرا آتش را زیر خاکستر نگه داشتند تا کار برسد به جایی که درست در ایام جشن پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی چنین فایلی را دشمن منتشر کند. کسانی که با تابلوی عدالتخواهی آمده‌اند نباید یک لحظه در مقابل فساد سکوت می کردند خیلی مهم است که این اتفاقات را مردم از زبان مسوولان بشنوند نه دشمن. چرا که در این شرایط مسوولان به درپوش گذاشتن روی فساد شناخته می‌شوند. همین می‌شود که کم کم اعتماد مردم از مسوولان سلب می‌شود.»

نایب رئیس جبهه پیشرفت،رفاه وعدالت افزود: «ما به جای این که مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را بالاتر از هر مصلحتی بدانیم، مصلحت جناح و جریان و خط سیاسی و افراد را ترجیح می‌دهیم. نواری از آقای ظریف لو رفت. برخی اصولگرایان در داخل و خارج از مجلس زمین و زمان را به هم دوختند و اصلاح‌طلبان هم سکوت کردند. یک فایل صوتی از سپاه لو می‌رود. مسئولان و اصولگرایان سکوت می‌کنند و برخی هم دنبال ماله‌کشی هستند. این یعنی ترجیح دادن مسائل جریانی و جناحی به مصالح و منافع نظام و مردم. این یک ایراد بزرگ است؛ این متاثر از تفکر تریبالیستی است که خطربزرگی برای نظام است چرا یکسان برخورد نمی‌کنید؟ امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است. پس ما باید بر روی حفظ نظام و منافع ملی تعصب و اجماع داشته باشیم و هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام مقدم نشماریم. تا این ایرادات را برطرف نکنیم آش همین آش و کاسه همان کاسه ست.»

*همه باید توضیح دهند

این کنشگر مسائل سیاسی توضیح داد: «به جز آقای قالیباف از افراد دیگری هم نام برده شده‌است. همه این افراد باید توضیح دهند. سرلشکر جعفری و سردار ذوالقدرنیا هم باید به مردم توضیح دهند. مردم ما نجیب و علاقه‌مند به نظام هستند. نباید به نظام جمهوری اسلامی از زاویه عملکرد افراد نگاه کرد. این نظام را امام بنیان نهاد و بیش از ۹۸ درصد مردم به آن رای دادند. ما بهترین نظام را داریم اما عملکرد بدبرخی مسوولان است که خدشه برچهره نظام انداخته که باید خدشه زدایی کرد. واقعا حفظ نظام از اوجب واجبات است و نباید مسائل جناحی و جریانی و قومی و قبیله‌ای را ترجیح دهیم. باید منافع جناحی را پای مصالح نظام قربانی کنیم. لذا باید قوه قضاییه در رابطه با این فایل صوتی تشکیل پرونده دهد و افراد مرتبط با آن را احضار و نتیجه رسیدگی را برای مردم بیان کند. مردم انتظار دارند قوه قضاییه هم روشنگری کند و منبعد مسوولان توجه کنند که اگر مساله‌ای پیش می‌آید با مردم در میان بگذارند. نباید فکر کرد که الی الابد مسائل مکتوم و آتش زیر خاکستر می‌ماند.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر