کد خبر: 126875
A

محمدعلی پورمختار: معترضان وضعیت موجود توقع بالایی از دولت دارند/ مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در کوتاه مدت حل نمی شوند

تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی اقتصادی کشور می گوید: کسانی که امروز معترض هستند شاید توقع بالایی از این دولت داشتند به این معنا که ظرف مدت زمان کوتاهی می تواند مشکلات آنها را برطرف کند، حالا وقتی این توقعات برآورده نمی شود، طبیعتاً این گروه شروع به اعتراض می کنند.

محمدعلی پورمختار: معترضان وضعیت موجود توقع بالایی از دولت دارند/ مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در کوتاه مدت حل نمی شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی پورمختار، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره چرایی افزایش انتقادهای مردم و نمایندگان مجلس به عملکرد دولت سیزدهم گفت: اعتراض هایی که امروز وجود دارد بیشتر صنفی هستند و مطالبات مختص به خودشان را دارند. البته این مطالبات در دولت های گذشته نیز وجود داشته است اما به نظر می آید برای این دولت خیلی زود چنین اتفاقی افتاده است.

وی افزود: کسانی که امروز معترض هستند شاید توقع بالایی از این دولت داشتند به این معنا که ظرف مدت زمان کوتاهی می تواند مشکلات آنها را برطرف کند، حالا وقتی این توقعات برآورده نمی شود، طبیعتاً این گروه شروع به اعتراض می کنند. نمونه اش هم معلمان هستند که به عدم اجرای قانون رتبه بندی اعتراض دارند چون به لحاظ معیشت و حقوق دغدغه مند هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: کشاورزان نیز امروز درگیر مسائل و مشکلات درآمدی هستند مخصوصا محصولاتی که به خریدهای تضمینی دارند. موضوع دیگر آنها نیز تأمین نهادهای دامی و کشاورزی است. در حوزه کارمندان اداری نیز امروز مطالباتی دیده می شود و آنها خواستار تجدیدنظر در نحوه محاسبه حقوق و مزایای شان هستند

وی ادامه داد: روزی که آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه بود، از دولت مطالبه داشت که به فکر رفع مشکلات معیشتی کارمندان، کارکنان و کارگران باشد. حالا که خودش در جایگاه ریاست جمهوری قرار دارد، انتظار آن اقشار از آقای رئیسی این است که در کوتاه مدت کاری انجام دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تذکرات انتقادی نمایندگان به برخی وزرا به فردا گفت: نمایندگان ارتباط مستقیم با مردم دارند بنابراین مسائل و مشکلات جامعه مستقیم به آنها منعکس می شود. نمایندگان نیز وقتی پیگیر می شوند اما نمی توانند کار را به سامان برسانند، طبیعی است که برای نشان دادن دغدغه مند بودن برای پیگیری مطالبات مردم از دولت، به مسئولان اجرایی تذکر می دهند تا فشارها را از خود بردارند.

وی افزود: جامعه توقع دارد دولت سریع بر مشکلات فائق آید. گرچه مطالبات مردم به حق است اما باید فرصت بیشتری به دولت بدهند. امروز دولت در این جهت تلاش می کند، شخص آقای رئیسی وقت می گذارد دائم به سفرهای استانی می رود ولی مسائل و مشکلات اقتصادی طوری نیست که در کوتاه مدت بشود آنها را برطرف کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر