کد خبر: 127778
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد:

ادعای رسانه دولتی علیه رئیس جمهور اوکراین/ «زلنسکی» محبوب نیست

خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار گزارشی انتقادی نسبت به «ولادیمیر زلنسکی» تحت عنوان: "کمدینی که رئیس‌جمهور شد" مدعی شد: در دوره ریاست‌جمهوری زلنسکی، اوکراین شاهد اتفاق‌هایی بود که محبوبیت او را کاهش داد.

ادعای رسانه دولتی علیه رئیس جمهور اوکراین/ «زلنسکی» محبوب نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار گزارشی انتقادی نسبت به «ولادیمیر زلنسکی» تحت عنوان: "کمدینی که رئیس‌جمهور شد" نوشت:

زلنسکی در دوره ریاست‌جمهوری خود تا به امروز همواره سعی کرده تا مردم اوکراین را امیدوار نگه دارد و نشان دهد که می‌خواهد با فساد مبارزه کند و همراه مردم است. برای نمونه در سخنانی در جلسه فوق‌العاده مجلس اوکراین که به انتخاب نخست‌وزیر جدید اختصاص داشت، گفت: «در این سال‌ها، دولت‌های زیادی در اوکراین بر سر کار آمدند که شامل دولت تکنوکرات‌ها، دولت دزد خزانه، دولت نجات، اقتصاددانان خوب و سایر دولت‌ها؛ باور دارم که سرانجام دولتی برای مردم روی کار می‌آید» یا اینکه در سخنانی خطاب به مردم اوکراین که از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد، گفت: «حمایت شما و انسجام و درک وضعیت ما را تشویق می‌کند. ما یک بار دیگر ثابت کردیم که کشور یکپارچه هستیم. در شرایط بحرانی منسجم می‌شویم و به هر دشمنی حتی دشمن نامرئی تودهنی می‌زنیم».

باید یادآور شد که در دوره ریاست‌جمهوری زلنسکی، اوکراین شاهد اتفاق‌هایی بود که محبوبیت او را کاهش داد. بخشی از تحقیقات موسوم به «اسناد پاندورا» که در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی انتشار یافت، مشخص کرد که همزمان با انتخاب زلنسکی در سال ۲۰۱۹، او و شرکای تجاری‌اش از برخی شرکت‌های تلویزیونی برای خرید املاک گران قیمت در لندن استفاده کرده‌اند اما زلنسکی دست داشتن خود یا همکارانش در چنین پولشویی را رد کرد.

نتایج نظرسنجی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف نشان داد که تنها ۳۰ درصد از مردم اوکراین خواستار نامزدی مجدد زلنسکی برای دوره دوم ریاست جمهوری هستند و حتی کمتر از این رقم؛ یعنی ۲۳ درصد به نفع وی رای می‌دهند.

بنابرگزارش دیده بان ایران این گزارش در حالی منتشر می شود که نتایج یک بررسی در اوکراین نشان می دهد که پس از تجاوز روسیه به خاک اوکراین و مقاومت زلنسکی به همراه مردم اوکراین در برابر این تجاوز محبوبیت رئیس جمهور اوکراین به بیش از 90درصد رسیده است./ دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر