کد خبر: 12827
A
رئیس فراکسیون زنان مجلس:

برداشتن موانع کسب و کار زنان اولویت‌ ماست

سلحشوری، مصوبه مجلس درباره بازنشستگی اختیاری زنان با 20 سال سابقه کار، بیمه زنان خانه‌دار و توانمندسازی زنان و ارتقای معیشت آنها را از جمله موفقیت‌های فراکسیون از ابتدای عمر مجلس تاکنون برشمرد.

برداشتن موانع کسب و کار زنان اولویت‌ ماست

دیده بان ایران: پروانه سلحشوری در نشست فراکسیون زنان با تشکل‌های غیردولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ضمن استقبال از تمامی انتقادات و عملکرد بانوان مجلس برای بهبود کار تا پایان عمر کاری این دوره مجلس، گفت: معتقدم باید از نمایندگان مطالبه‌گری شود و در عین حال کارهایی که انجام شده است که شاید اطلاع رسانی ما کافی نبوده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ابراز امیدواری کرد که به دور از پیش داوری به عملکرد فراکسیون زنان توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون زنان از ابتدای عمر مجلس دهم تاکنون، گفت: فراکسیون زنان فعالیت‌های بسیاری در زمان بررسی برنامه ششم انجام داد که از جمله آن می‌توان به مصوباتی همچون طرح جامع توانمندسازی زنان، ارتقای معیشت زنان از طریق گسترش مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده و تعاونی‌ها، حمایت از مادران باردار و حمایت از بانوانی در کشور با مشکل نازایی روبرو شده‌اند، ارتقا جایگاه سازمانی زنان اشاره کرد.

رئیس فراکسیون زنان توجه به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و مشکلات بعدی آن برای بانوان را به عنوان دیگر فعالیت‌های این فراکسیون در این دوره برشمرد و گفت:‌ در همین زمینه مصوبه‌ای را در مجلس داشتیم تا آموزش و پرورش، درس یا کلاس فوق‌العاده‌ای تحت عنوان مهارت‌های زندگی برای نوجوانان اختصاص داده و این کلاس‌ها برای مادران نیز برگزار شود. همچنین آموزش مهارتهای زندگی حین، قبل و پس از ازدواج در برنامه ششم گنجانده شده است.

سلحشوری تصویب مصوبه بیمه زنان خانه‌دار، بازنشستگی زنان با سابقه 20 سال و همچنین کمک به تصویب مصوبه کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان برنامه توسعه را از دیگر موارد مهم کاری این فراکسیون برشمرد.

وی گفت: اولویت فراکسیون زنان بعد از پایان بودجه در صحن علتی، که طبیعتا به سال آینده موکول می‌شود، این است که موضوع لایحه حمایت از کودکان را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد. همچنین برداشتن موانع کسب و کار زنان نیز از دیگر اولویت‌های ماست.

به گفته وی، لایحه حمایت از حیوانات از دیگر لوایح مهمی است که باید کار تخصصی روی آن صورت گیرد؛ البته منتظر ارائه آن از سوی دولت هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس،‌ لایحه امنیت زنان را از دیگر لوایح مهم برشمرد و گفت: در حوزه سلامت نیز به دنبال آگاهی‌بخشی به جامعه بخصوص در مورد سلامت بانوان هستیم.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست نمایندگانی از تشکل‌های غیردولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند که از جمله آن می‌توان به لزوم حمایت از بیماران روانی، کارتن خواب‌ها، حمایت از زندانیان، زنان آسیب‌پذیر، جوانان، کودکان بخصوص کودکان کار، صدور شناسنامه برای کودکان مهاجر، پناهنده و حتی دو تابعیتی‌ها و وضعیت دختران فراری اشاره کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر