کد خبر: 128585
A

وزیرخارجه ترکیه: احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران به ۹۹ درصد رسیده بود اما روسیه آنرا خراب کرد

وزیر خارجه ترکیه گفت که ماه گذشته احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حدود ۹۵ درصد بود که تا هفته پیش از مجمع دیپلماسی آنتالیا به ۹۹ درصد رسید. اما گفته می‌شود روسیه رویکرد منفی در پیش‌ گرفت.

وزیرخارجه ترکیه: احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران به ۹۹ درصد رسیده بود اما روسیه آنرا خراب کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در رابطه با وضعیت اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۴ در وین گفت که ماه گذشته احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حدود ۹۵ درصد بود که تا هفته پیش از مجمع دیپلماسی آنتالیا به ۹۹ درصد رسید. اما گفته می‌شود روسیه رویکرد منفی در پیش‌ گرفت.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد که امیدواریم که این رویکرد ادامه نیابد. در صورت حصول توافق، این موضوع به نفع تمامی طرف‌ها از جمله روسیه خواهد بود. امیدواریم توافق به‌طور کامل حاصل شود.

وی در ارتباط با دعوت از «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان برای شرکت در این مجمع گفت که افغانستان نیاز دارد، مسائل خود را به جهانیان اعلام کند. ما به همین منظور از آن‌ها برای حضور در این مجمع دعوت کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تلاش‌های حکومت افغانستان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی گفت که یک بخش نیازهای افغانستان مربوط به کمک‌های بشری است. اما بخش دیگر آن به مسائل دیگر ارتباط دارد. حکومت افغانستان باید در زمینه درخواست‌ به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه‌ جهانی گام‌های لازم را بردارد. برخی وعده‌ها داده شده که هنوز عملی نشده‌اند.

منبع: آناتولی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر