کد خبر: 129798
A

عضو مجلس خبرگان: تشویق به ازدواج سفید، تحقیر فرزندآوری و تشویق به انس با حیوانات تلاش دشمنان برای تضعیف خانواده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان ما برای متلاشی کردن کانون خانواده از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند، تشویق به بی بند و باری و کنار گذاشتن حجاب همچنین تشویق به ازدواج سفید، تضعیف جایگاه مادر و ایجاد تشکیک در قداست مفهوم مادر، تضعیف جایگاه خانه داری و تحقیر بانوانی که به کار مقدس تربیت فرزند می پردازند، تضعیف جایگاه همسری و ترغیب به خودداری از ازدواج با وسوسه‌های گوناگون همچون حفظ زیبایی فیزیکی زن، سوء استفاده از واژه مقدس آزادی و ایجاد تلقی محدودیت در مسئله ازدواج، تحقیر فرزندآوری از یک طرف و تشویق به انس با حیوانات از طرف دیگر را تلاش های دشمنان در جهت تضعیف نهاد خانواده عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان:  تشویق به ازدواج سفید، تحقیر فرزندآوری و تشویق به انس با حیوانات تلاش دشمنان برای تضعیف خانواده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی سخنران حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که امروز ۱۸ فروردین ماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در آیه ۳۵ سوره نساء به یک راه حل برای جلوگیری از متلاشی شدن کانون خانواده اشاره شده است، گفت: نهاد خانواده از نظر اسلام دارای قداست ویژه ای است که هیچ نهاد دیگری از نهادهای اجتماعی با این نهاد قابل مقایسه نیست در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام وارد شده است " بُنَی بِنَاءً فِی الإِسْلَامِ أحَبَّ اِلَی اللهِ عَزّوَجَلَّ مِنَ اَلتَّزْوِیجِ" هیچ بنیانی نزد خداوند محبوبتر از بنیان خانواده نیست.

 حاج ابوالقاسم با بیان اینکه تشکیل خانواده حکمت های متعددی دارد، افزود: دلایل متنوع روایی، اخلاقی، اجتماعی و دینی وجود دارد که تاکید می کند که خانواده وسیله ای برای رسیدن به آرامش و ایجاد مودت و رحمت بین اعضای جامعه است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال وظیفه تشکیل این نهاد را بر عهده ی خانواده ها و بزرگتر نهاده است و در سوره نور فرموده وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی‌ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ وظیفه به تزویج در آوردن جوانان متوجه بزرگتر ها است و آنها باید پیش قدم شوند.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت با تأکید بر این نکته که برای تحکیم خانواده راهکارهای متعددی در قرآن کریم به چشم می خورد، عنوان کرد: اولین آنها تقویت خدا محوری در میان جوانان است، جوانان نباید از مشکلات اقتصادی بترسند و باید بر خدا توکل کنند و خدای متعال در سوره نور فرموده اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه بر توکل خدا کنند و بدانند که خدا روزی رسان است.

وی دومین راهکار تحکیم خانواده را روشنگری نسبت به ارزش کار بانوان و حتی مردان در درون خانه معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمود هر بانویی که در هنگام انجام کارهای خانه عرق کند خداوند بین او و جهنم هفت خندق فاصله قرار می دهد لذا کار منزل یک عبادت است.

استاد حوزه علمیه روشنگری نسبت به مقام مادر و همسر جایگاه مادری که در نظام اسلامی و در نظام قرآنی جایگاه بسیار رفیعی است، دوری از غیرت ورزیدن نا به جا، عدم تحمیل کارای سخت بر بانوان، تقویت باور به رزاقیت خداوند متعال را از دیگر راهکارهای قرآن کریم برای تحکیم نهاد خانواده معرفی کرد.

وی یادآور شد: با توجه به این نکات و آیات متعددی که خداوند در سوره نسا در خصوص بانوان و جایگاه آنها و جایگاه خانواده بیان فرموده معلوم می شود جایگاه خانواده بسیار مهم است و وظیفه ی همه ما حفظ و تقویت این کانون مقدس در جامعه اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان ما برای متلاشی کردن کانون خانواده از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند، تشویق به بی بند و باری و کنار گذاشتن حجاب که زمینه ای برای  متلاشی شدن نهاد خانواده و در نتیجه تضعیف اقتدار اجتماعی امت اسلام است همچنین تشویق به ازدواج سفید، تضعیف جایگاه مادر و ایجاد تشکیک در قداست مفهوم مادر که به صورت کاملا واضح در شبکه های معاند برنامه هایی می سازند و قداست مفهوم مادر را زیر سوال می برند، تضعیف جایگاه خانه داری و تحقیر بانوانی که به کار مقدس تربیت فرزند می پردازند، تضعیف جایگاه همسری و ترغیب به خودداری از ازدواج با وسوسه‌های گوناگون همچون حفظ زیبایی فیزیکی زن، سوء استفاده از واژه مقدس آزادی و ایجاد تلقی محدودیت در مسئله ازدواج، تحقیر فرزندآوری از یک طرف و تشویق به انس با حیوانات از طرف دیگر را تلاش های دشمنان در جهت تضعیف نهاد خانواده عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای ما سعادت آورده است، اضافه کرد: مهم ترین و بهترین راه های سعادت در زندگی اجتماعی تشکیل و حمایت و حراست از نهاد مقدس خانواده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خلق و خوی نا مناسب، دخالت های بیجا والدین، تاثیر منفی رسانه ها، توقعات بیجا طرفین، هوس رانی، چشم هم چشمی کردن، زوال محبت میان زوجین و استفاده نادرست از فضای مجازی را عوامل از بین رفتن استحکام کانون خانواده دانست.

وی در پایان به سخنی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مورد جایگاه خانواده اشاره کرد که فرمودند جامعه اسلامی بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم و سرزنده و بانشاط اصلا امکان ندارد پیشرفت کند به خصوص در زمینه های فرهنگی و حتی در زمینه های غیر فرهنگی بدون خانواده های خوب امکان پیشرفت وجود ندارد.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر