کد خبر: 130082
A

اظهارات عجیب و غریب نماینده مجلس درباره ارز دارو/ محمدبیگی: دولت اول زیرساخت را فراهم کند، بعد ارز دارو را حذف کند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: دولت ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم کند سپس نسبت به حذف ارز ترجیحی دارو اقدام نماید.

اظهارات عجیب و غریب نماینده مجلس درباره ارز دارو/ محمدبیگی: دولت اول زیرساخت را فراهم کند، بعد ارز دارو را حذف کند

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: به درستی مردم ما در عرصه سلامت مظلوم هستند بسیاری از شاخص های ما با شاخص های بین المللی فاصله دارد و در سرانه پزشک و تخت کمبود داریم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: درخواست دارم با توجه به اینکه پس از ۲ دهه که وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش تعداد تربیت پزشکان موافقت کردند دولت و مجلس در زمینه های دیگر نیز حقوق مدافعان سلامت را مطالبه کند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای ماده ۲۷ باید حقوق مردم مناطق محروم و حقوق پزشکان مدنظر قرار گرفته شود و وزارت بهداشت باید راهی را برای احقاق حقوق آن ها و همچنین اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت پیدا کند، عنوان کرد: در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، استخدام نیروی انسانی، پرداخت معوقات نظام سلامت و استفاده از ظرفیت ۴۰ هزار پزشکی که در حال حاضر طبابت نمی کنند کار زیادی نکرده ایم.

محمدبیگی عنوان کرد: دولت باید از وزارت بهداشت حمایت کند نه اینکه سازمان برنامه در بسیاری از موارد بودجه علیه نظام سلامت موضع بگیرد و دست وزارت بهداشت و مجلس را از پرداخت معوقات پرستاران و تعیین تعرفه پرستاری و همچنین کاهش هزینه کرد مردم خالی کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارز ترجیحی نیز تذکر دارم، دولت ابتدا باید زیرساخت های حذف ارز ترجیحی را فراهم کند، سپس ارز ترجیحی در حوزه دارو را حذف نماید.

علی نیک زادثمرین که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین کمیسیون بهداشت مجلس باید به این تذکرات توجه جدی داشته باشند.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر