کد خبر: 13188
A

محمدرضا تابش: عدم توجه به علم، تخصص لازم و عدم تعهد در حفظ و پایداری از جمله عوامل وقوع حوادثی مانند پلاسکو است

نائب رئیس فراکسیون امید وجود شرکت های دانش بنیان و واگذاری ها توسط دولت به بخش خصوصی را از جمله راهکارهایی دانست که میتواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال نماید.

محمدرضا تابش: عدم توجه به علم، تخصص لازم و عدم تعهد در حفظ و پایداری از جمله عوامل وقوع حوادثی مانند پلاسکو است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس  در نشست تخصصی "موانع و راهکارهای اشتغال دانش آموختگان محیط زیست" در دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه  دلخراش پلاسکو اظهار کرد: «مهمترین درس و عبرت حادثه پلاسکو این بود که عدم توجه به علم و تخصص لازم و همچنین عدم تعهد در حفظ و پایداری و مقابله با آسیب پذیری بناها و بنیادها باعث فروریزش آن می شود.»

محمدرضا تابش تاکید کرد: در جامعه نیز چنین رخدادهایی قابل تصور است و علاج آن توجه داشتن به علم و تخصص و استحکام پیوند ملت و حاکیت است.

وقتی در جامعه بی اعتمادی حاکم شود پیروزی ها رنگ می بازد و معجزه اعتماد؛ شکست ها را تبدیل به پیروزی می کند.

تابش وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان  دانشگاهی را تاسف آور خواند و گفت نرخ رسمی ١٨/٥درصدی فارغ التحصیلان بیکار مایه تاسف و موجب هدر دادن سرمایه های هنگفت انسانی، علمی و اقتصادی است.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با ابراز تاسف از اینکه از حدود ١١/٢ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی حدود نصف آنها نقشی در تولید ندارند افزود: به عبارتی یعنی حدود ٥/٥ میلیون نفر درس خوانده اند تا مدرک بگیرند این در حالی است که رشته تحصیلی آنها هیچ ربطی به شغل آنها نداشته و اشتغال این فارغ التحصیلان در اقتصاد کشور تاثیری ندارد و این امر برای کشور در حال توسعه و جمعیت جوان جویای نام و کار نگران کننده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  همچنین از ١٤برابر شدن جمعیت دارای تحصیلات عالی بعد از انقلاب اسلامی را افتخار آمیز دانست اما؛ از اینکه ظرفیت های بازار کار پیشرفت آنچنانی نداشته ابراز تاسف نمود.

تابش بیشترین فارغ التحصیلان بیکار را از بین دانشجویان رشته های کشاورزی، دامپزشکی و علوم تربیتی معرفی کرد و خواستار آن شد تا دولت متناسب با ظرفیت های کشور و بازار کار به ایجاد رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجو اقدام کند و از آن طرف متقاضیان کار نیز لازم است قبل از انتخاب رشته تحقیق و پایشی  از وضعیت کار داشته باشند تا بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانند.

نائب رئیس فراکسیون تلفیق برنامه  ششم  توسعه کشورگفت: در قانون برنامه توسعه ششم احکام خوبی در ارتباط با توسعه کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست به تصویب رسیده است که زمینه تحقق آنها و اشتغالزایی فاراغ التحصیلان این رشته ها باید توسط دولت فراهم شود.

محمدرضا تابش وجود شرکت های دانش بنیان و واگذاری ها توسط دولت به بخش خصوصی را از جمله راهکارهایی دانست که میتواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال نماید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر