کد خبر: 131906
A

امام خمینی (ره): نگذارید مستضعفین در رژیم اسلامی محرومیت بکشند/ FILM

طی سال های اخیر تعریف و معنی مستضعف توسط مسئولان دستخوش تغییرات بسیاری زیادی شده است.

امام خمینی (ره): نگذارید مستضعفین در رژیم اسلامی محرومیت بکشند/ FILM

به گزارش دیده بان ایران؛ طی سال های اخیر تعریف و معنی مستضعف توسط مسئولان دستخوش تغییرات بسیاری زیادی شده است. به عنوان مثال «محمدباقر قالیباف» که حواشی ماجرای سیسمونی گیت خانواده او همچنان ادامه دارد و با انتقاد بسیاری از هم طیف های او مواجه شد؛ صبح امروز و در پیام تصویری به‌رزمایش جهادگران فاطمی استان فارس گفت: "در باور ما و در فرهنگ اسلامی، مستضعف یعنی کسی که ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های بالقوه‌ای در وجودش قرار دارد اما آنها را نمی‌تواند بالفعل کند. بنابراین ما به عنوان گروه جهادی مأموریت‌مان این است که آن ظرفیت‌های بالقوه‌ای که فرصت بروز و ظهور ندارند را فرصت بروز و ظهور بدهیم. این معنی‌اش یعنی یک حکمرانی نو؛ یعنی ما می توانمی، یعنی اندیشه امام و اندیشه ناب انقلاب اسلامی."

این در حالی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سلسله بیانات خودشان ضمن اشاره موکد بر روی این موضوع یعنی «مستضعفان» جامعه بیان کردند: "اینها (مستضعفان) در طول تاریخ محروم بودند، مظلوم بودند، نگذارید که اینها (مستضعفان) باز محرومیت بکشند. در رژیم اسلامی نباید محرومیت بکشند اینها، باید نجات پیدا کنند. همتتان در این باشد که به آنها بیشتر برسید و به آنها بیشتر خدمت کنید."

امام خمینی(ره) در بخش دیگری از بیانات خود می فرایند: ما همه جزء مستضعفین هستیم؛ یعنی ما اشخاصی بودیم که ابرقدرتها ما را ضعیف‌‎ ‎‌می شمردند، ما را هیچ می دانستند؛ ما می خواهیم از این جهت بیرون بیاییم. گروه هایی که در سرتاسر این کشور این انقلاب‌‎ ‎‌را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم ‌‌[‌‌بودند‌‌]‌‌ و همانهایی که مستضعف هستند و‌‎ ‎‌کاخ نشینها آنها را استضعاف می کنند و اینها ثابت کردند که کاخ نشینها هستند که ضعیفند‌‎ ‎‌و پوسیده اند و برای این ملت هیچ کاری نکرده اند و نخواهند کرد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر