کد خبر: 132172
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه: مردم در ماجرای حذف ارز ترجیحی با ضدانقلاب همراهی نکردند چون رئیسی صداقت دارد/ امنیتی شدن فضا که به معنی اعتراضات نیست/ ارزترجیحی جلوی پیشرفت نخبگان را گرفته بود

ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی اعتراضات اخیر مردم در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت ها و اعتراض مردم را اندک توصیف کرده و نوشته است که در جریان حذف ارز ترجیحی مردم به فراخوان معاندان گوش ندادند چون رئیسی با مردم صادق بود.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: مردم در ماجرای حذف ارز ترجیحی با ضدانقلاب همراهی نکردند چون رئیسی صداقت دارد/ امنیتی شدن فضا که به معنی اعتراضات نیست/ ارزترجیحی جلوی پیشرفت نخبگان را گرفته بود

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی درباره وضعیت کشور پس از ماجرای حذف ارز ترجیحی، تحت عنوان "چرا مردم با ضدانقلاب همراهی نکردند؟" نوشت: 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ فارس ارگان نزدیک به سپاه نوشت؛  دولت رئیسی بزرگترین طرح اقتصادی سالهای اخیر کشور را عملیاتی کرد و به واسطه آن اقتصاد کشور از چنگ ارز ترجیحی خلاص شد. ارزی که به واسطه آن رانت و قاچاق و تبعیض در اقتصاد نهادینه شده بود و فرصت پیشرفت در سایه افزایش بهره‌وری و استفاده از نخبگان و فناوری‌های جدید از دست رفته بود. ضدانقلاب هم در این ایام، هشتگ اعتراضات سراسری را مطرح کرد و با دست به دست کردن این هشتگ در فضای مجازی تلاش کرد مردم را به خیابان بکشاند و از این فرصت برای شکل دادن به اعتراضات و تجمعات علیه حاکمیت استفاده کرد. مردم اما به گونه‌ دیگری رفتار کردند. 

این خبرگزاری اضافه کرد: BBC از روز جمعه تا کنون حدود ۱۵ فیلم در پیج فضای مجازی خود منتشر کرده است. این ۱۵ فیلم از ۱۲ شهرستان است که ۵ فیلم از این تعداد با عنوان فضای امنیتی و امثالهم منتشر شده است. باقی فیلم‌ها نیز بدون حضور جمعیت و صرفا با نشان دادن تصاویری از حضور پلیس و درگیری‌های پراکنده تلاش دارد فضا را ملتهب جلوه دهد. پیج منوتو هم از روز جمعه تا کنون بیش از ۱۰۰ کلیپ از به اصطلاح اعتراضات منتشر کرده است. این ۱۰۰ فیلم از حدود ۱۲ شهرستان منتشر شده است. جالب آنکه نزدیک به نیمی از این کلیپ‌ها هم تحت عنوان «جو امنیتی حاکم بر شهرستان» منتشر شده و عملا حاکی از رفت و آمد عادی شهروندان است. از این میان، ۲۵ کلیپ هم از یک شهرستان و ۱۵ کلیپ دیگر هم برای یکی دیگر از شهرستانها است. خاطرنشان می‌شود ایران ۴۶۹ شهرستان دارد.

این خبرگزاری همچنین در ادامه گزارش خود نوشت: امسال دو اتفاق مهم افتاد. اول آنکه مردم به دولت اعتماد کردند. صداقت دولت و رئیس جمهور چنان برای مردم موضوعیت داشت که به یقین می‌توان گفت یکی از مهمترین دلایلی که این طرح مورد پذیرش مردم قرار گرفت همین مسئله بود. شاید اگر رئیسی هم مانند روحانی بعد از اجرای این طرح به مردم می‌گفت « من خودم صبح جمعه فهمیدم» واکنش مردم اینچنین نمی‌شد. همین امر باعث شد فراخوان‌های ضدانقلاب برای تجمع و شکل دادن به اعتراضات سراسری با واکنش سرد مردم مواجه شود.

اتفاق دوم این بود که ضدانقلاب برخلاف همیشه که تلاش می‌کرد ابتدا چند روزی مردم را همراه کند و بعد از شکل دادن به برخی تجمعات، فضا را تند کرده و تجمعات را به سمت تخریب و آتش زدن و ... بکشاند، این بار خود را تنها دید و این امر سبب شد جریان معاند ناگزیر شود در همان شهرهای معدودی که تنها عوامل خودشان را جمع کنند ( که معمولا به بیش از ۲۰ یا ۳۰ نفر نمی‌رسد) اقدام به برخی اقدامات مسلحانه و در برخی موارد آتش زدن اموال عمومی یا تخریب بزنند. البته تعداد این شهرها هم که در بالا ذکر شد بسیار معدود است.

بنابرگزارش دیده بان ایران این گزارش درحالی منتشر می شود که گزارش های رسیده حاکی از این است که طی روزهای گذشته برخی از شهرهای کشور دستخوش اعتراضات پراکنده بود. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر