کد خبر: 133955
A

گره هواپیمای منتسب به «ماهان ایر» کور تر شد/ یکی از بستگان «وزیر کشور» در میان سرنشینان هواپیمای توقیف شده در آرژانتین

یک هفته پس از آنکه آرژانتین یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری مرتبط با ایران را توقیف کرد و گذرنامه خدمه ایرانی پرواز را هم موقتا ضبط کرد پلیس این کشور به محل اقامت تمامی این ۱۹ نفر یورش برد. وزارت امنیت آرژانتین می‌گوید یکی از خدمه‌ پرواز که نامش اعلام نشده بود، از خویشاوندان وزیر کشور دولت سیزدهم است.

گره هواپیمای منتسب به «ماهان ایر» کور تر شد/ یکی از بستگان «وزیر کشور» در میان سرنشینان هواپیمای توقیف شده در آرژانتین

به گزارش دیده بان ایران؛ یک هفته پس از آنکه آرژانتین یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری مرتبط با ایران را توقیف کرد و گذرنامه خدمه ایرانی پرواز را هم موقتا ضبط کرد پلیس این کشور  به محل اقامت تمامی این ۱۹ نفر یورش برد. وزارت امنیت آرژانتین می‌گوید یکی از خدمه‌ پرواز که نامش اعلام نشده بود، از خویشاوندان وزیر کشور دولت سیزدهم است.

خدمه این پرواز اکنون در هتلی در آرژانتین نگهداری می‌شوند.

پلیس تمامی اسناد و اوراق خدمه و همچنین کامپیوتر، تلفن همراه آنها را هم ضبط کرده است.

آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین گفت که تعداد سرنشینان این هواپیمای باری، از افرادی که اعلام شده بود به عنوان خدمه پرواز حضور دارند، بیشتر بود.

او اضافه کرد «البته هیچ یک از این افرادی که نامشان ذکر نشده بود در لیست تحت تعقیب اینترپل نبودند».

آقای فرناندز گفت در فهرست خدمه که نامشان اعلام نشده بود «یکی از بستگان وزیر کشور ایران» هم حضور دارد و نام این فرد "با نام یکی از اعضای سپاه پاسداران مطابقت می‌کند".

دادگاه آرژانتین مدعی شده است که سردار وحیدی به اتهام شرکت در بمبگذاری آمیا، مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس، در سال ۱۹۹۴ تحت تعقیب است. سرتیپ وحیدی در زمان انفجار فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران بود.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سخنگوی شرکت ماهان گفت: «خدمه‌ این پرواز هم در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر