کد خبر: 134179
A

افشاگری ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری درباره بازداشت ادمین‌های ۳ کانال تلگرامی/ این کانال‌ها منویات یک جریان امنیتی خاص را انجام می‌دادند

چند روز پس از انتشار خبر بازداشت ادمین های سه کانال تلگرامی به نام های «اخبار نیمه محرمانه، سرائر و سایه نویس» گمانه زنی ها درباره هویت این افراد همچنین ادامه دارد.

افشاگری ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری درباره بازداشت ادمین‌های ۳ کانال تلگرامی/ این کانال‌ها منویات یک جریان امنیتی خاص را انجام می‌دادند

به گزارش دیده بان ایران, چند روز پس از انتشار خبر بازداشت ادمین های سه کانال تلگرامی به نام های «اخبار نیمه محرمانه، سرائر و سایه نویس» گمانه زنی ها درباره هویت این افراد همچنین ادامه دارد. محسن پیرهادی، نماینده مجلس انقلابی یازهم در سرمقاله امروز روزنامه رسالت با اشاره به همین مطلب ضمن ابراز خرسندی از دستگیری این افراد که به نظر می رسد «علی قلهکی» از فعلان رسانه ای جبهه انقلابی هم جزو آنها هست نوشت: "مسائل پیرامون حیثیت معنوی اشخاص و آبروی مؤمنان باید در اولویت نهادهای امنیتی، انتظامی و قضائی باشد. هر کدام از این کانال‌ها به‌تنهایی حداقل چندصد محتوای حاوی توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و افترا داشته‌اند اما مدت مدیدی به کار خود بدون مشکل ادامه دادند و سهل‌انگاری‌هایی که تا به امروز برای برخورد مناسب با این افراد رخ داد، هم باعث تجری مرتکبان و هم افزوده شدن به دایره آسیب دیدگان شد؛ که قابل جبران هم نیست. مسائلی که با عِرض مؤمنان و مسئولان نظام سر و کار دارد تنها به خود اشخاص مرتبط نیست، بلکه با بی‌توجهی و اهمال نسبت به این امور، سرمایه اجتماعی نظام نیز دچار خسارت می‌شود."

نویسنده این مطلب در ادامه اضافه کرد:  "فرآیند دادرسی باید عادلانه و درعین حال بدون مماشات و مسامحه باشد و هر کسی در هر جایگاه و منصبی چنانچه مباشر، معاون یا مسبب این جرائم بوده‌اند از وکیل تا وزیر باید مجازات و تشهیر شوند. البته همگان می‌دانند که با شدیدترین مجازات‌ها نیز آبروی از دست رفته بی‌گناهان زیادی که طعمه نانجیبان شدند، بازنخواهد گشت و تنها در محکمه عدل الهی و روز جزا مرّ عدالت جاری خواهد شد."

این مطلب در حالی منتشر می شود که به گواه بسیاری از فعلان رسانه ای این سه کانال تلگرامی نزدیک به جریان دولت و انقلابی کشور بوده در بیشتر مواقع اخباری را پوشش می دادند که صحت و سقم آن پس از چند روز قابل مشاهده بود.

Capture

بنابر گزارش دیدبان ایران؛ سایت رجانیوز که اخبار جبهه پایداری را پوشش می دهد نیمه اردیبهشت ماه گذشته ضمن انتقاد از عملکرد این کانال های تلگرامی انقلابی با ارسال کد به مخاطب خود نوشت:

تجربه آمدنیوز برخی جریان‌ها را به این نتیجه رساند که می‌توان با صرف هزینه کمتر و با نشت بولتن‌های سوخته و نه چندان ارزشمند، سبک جدیدی از خبررسانی را در شبکه‌های اجتماعی پایه‌گذاری کنند. در این روش، «آمدنیوزهای داخلی» از بین گزینه‌هایی انتخاب می‌شوند که قابلیت اشراف اطلاعاتی روی مدیران آن به قدری باشد که در هر بزنگاهی به سادگی -از طریق تهدید، تطمیع یا آتوهای امنیتی- بتوان هر مدل خروجی مورد نظری را از آن دریافت کرد. «اخبار نیمه محرمانه» یکی از این کانال‌هاست که ابتدا توسط جمعی از طلاب «به اصطلاح» انقلابی و پر سر و صدای قم اداره می‌شد. این کانال پس از دستگیری مدیر اصلی، تبدیل به ابزار پیاده‌سازی منویات یک جریان امنیتی خاص شده که حیات خود را در بحران‌آفرینی میان مسئولان عالی کشور دنبال می‌کند. اطلاعات تکمیلی مدیران فعلی این کانال در اختیار رجانیوز قرار دارد.
این کانال در ماجرای حواشی سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه، سعی داشت تا با مرتبط نشان دادن این ماجرا با اطرافیان رئیس جمهور، این رخداد را نقطه‌ای برای تقابل میان مجلس و دولت یا به طور مشخص رئیسی و قالیباف قرار دهد. اما با وجود آب و تاب بالای سبک نگارش این جنس اخبار، غالبا حوزه اثر آن از جمع‌های محدود رسانه‌ای فراتر نرفت.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ هرچند مشخص نیست که سرانجام این دستگیری های نیروهای خودی به کجا ختم خواهد شد اما به نظر می رسد پیام دولت رئیسی به صورت واضح به رسانه ها مخابره شده باشد. و آن اینکه "شوخی نداریم."

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر