کد خبر: 135922
A

علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری:رهبر انقلاب از روند سند تحول قوه قضاییه رضایت ندارند

علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری ضمن اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت سند پنج ساله تحول در دستگاه قضا به دیده‌بان ایران گفت: رهبر انقلاب به مسؤولان فعلی قوه قضاییه فرموده‌اند که سند تحول در عدلیه هنوز اجرایی نشده است.

علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری:رهبر انقلاب از روند سند تحول قوه قضاییه رضایت ندارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل پایه یک دادگستری در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت دیده‌بان ایران ضمن انتقاد از نحوه نگارش سند تحول تحول در دستگاه قضا، اظهار کرد: متاسفانه کسانی که سند تحول پنج ساله در دستگاه قضا را نوشتند آشنایی با مفهوم «برنامه» نداشته‌اند، زیرا سازمان «برنامه و بودجه» وظیفه تدوین برنامه‌ها را دارد تا برای آن‌ها ردیف‌های بودجه‌ای ایجاد شود.

علیزاده طباطبایی گفت: سه سال از سند تحول قوه قضاییه گذشته و به جرأت می‌توان گفت که ۲۰ درصد از این سند تحول اجرایی نشده است.

این حقوقدان با ارجاع به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، بیان داشت: برنامه پنج‌ساله قوه قضاییه که با تعریف و تمجید فراوان به محضر رهبری ارائه شده بود هنوز اجرایی نشده و ایشان اخیراً خطاب به مسؤولان قضایی فرمودند که بر اساس گزارشات واصله، سند تحول قضایی هنوز اجرایی نشده است.

علیزاده طباطبایی تأکید کرد: از زمان روی کار آمدن آقای اژه‌ای در عدلیه اوضاع خوبی در قبال کانون وکلا و افراد مستقل در دستگاه قضا حاکم نشده و متاسفانه هر دوره این اوضاع بدتر نیز می‌شود. در دوره قبل چندباری جلساتی با حضور اعضای هیأت مدیره کانون وکلا با آقای رئیسی برگزار شد، اما از ابتدای کار آقای اژه‌ای همین جلسات نیز برگزار نشده و تنها تصمیمات درون دستگاه قضایی به کانون وکلا ابلاغ می‌شود.

مشروح گفت‌وگوی سایت دیده‌بان ایران با محمود علیزاده طباطبایی را از (اینجا) بخوانید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر