کد خبر: 13772
A

محمد هاشمی: اصلاح‌طلبان در فکر ارتباط مستقیم با رهبری هستند

محمد هاشمی رفسنجانی : در انتخابات‌‌های مختلف، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با رهبرانقلاب درباره اصلاح‌طلبان رایزنی می‌کرد.

محمد هاشمی: اصلاح‌طلبان در فکر ارتباط مستقیم با رهبری هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره مباحث مطرح شده طی روزهای اخیر از سوی برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تقویت ارتباط این جناح با رهبری بعد از آیت‌الله هاشمی، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان، یک گروه سیاسی در این کشور هستند و نمی‌توانند بدون ارتباط با رهبری نظام همه فعالیت هایشان را داشته باشند و انجام دهند.

وی ادامه داد: در زمان حیات آیت‌الله هاشمی، ایشان واسطه‌ای بین جناح‌ها، گروه‌ها و افراد با مقام معظم رهبری بودند. آنها مطالب خود را به آیت‌الله هاشمی می‌گفتند و ایشان یا خودشان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم موضوعات را با رهبری مطرح می‌کردند و از آن طرف مطالبات رهبری را به آنها منتقل می‌کردند یعنی به عنوان یک واسطه یا کاتالیزور عمل می‌کردند.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما تصریح کرد: ظاهرا الان در نبود ایشان شخصیت دیگری نیست که آن نوع رابطه‌ای را رهبری داشته باشد که آقای هاشمی داشتند. کسی که بتواند مطالب را در فضای مناسبی مطرح کند. در این شرایط اصلاح‌طلبان به این فکر افتادند که با خلاء وجود آقای هاشمی، خودشان مستقیم و مستقل با آقا ارتباط بگیرند. تا هم مطالبشان را به ایشان بگویند و هم مستقیما مطالبات آقا را بشنوند.

هاشمی فعالیت خودش به عنوان رایزن اصلاح طلبان با رهبری را تکذیب کرد و گفت: من درباره اینکه چه کسی و به چه صورتی می‌خواهد این روند را پی بگیرد، اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی پل ارتباطی خوبی بودند، توضیح داد: در گذشته من گاهی در جریان این مسئله قرار می‌گرفتم که مطالب اصلاح‌طلبان و مطالباتی رهبری از ایشان، منتقل می‌شد. آقای هاشمی گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم عمل می‌کردند و در مجموع این واقعیت وجود داشت که ایشان نقش زیادی در این ارتباط داشتند. ایشان گاهی هم تحلیل خود را مطرح می‌کردند.

هاشمی درباره موضوعاتی که بیشتر محور این گفت‌وگوها قرار می‌گرفت نیز گفت:‌ انتخابات‌ها یکی از مواردی بود که برای آن رایزنی می‌شد. بالاخره در برخی انتخابات زمزمه هایی از طرف برخی اشخاص معاند مطرح می‌شد که مثلا انتخابات را تحریم کنند. این را از یک جهت به پای اصلاح‌طلبان می‌نوشتند. باید به رهبری اطمینان داده می‌شد که این سخن از طرف اصلاح طلبان مطرح نشده و آنها چنین دیدگاهی ندارند.

وی اظهار کرد:‌خود اصلاح‌طلب‌ها در مصاحبه‌های خود در مطبوعات این موضوع را مطرح می‌کردند ولی کلام آقای هاشمی برای رهبری اعتماد و اطمینان دیگری داشت و بالعکس کلامی که از طریق آقای هاشمی به دیگران منتقل می‌شد وجه دیگری داشت.

محمد هاشمی در مورد رایزنی هاشمی با رهبری برای تایید صلاحیت حسن آقای خمینی اظهار کرد:‌ من اطلاع دقیقی ندارم اما شنیده هایی بود که این اتفاق افتاده است.

هاشمی رفسنجانی درباره بهبود ارتباط اصلاح‌طلبان با نظام پس از سال 92 نیز گفت:‌ دوران تلخ گذشته به تدریج گذشته و موضوع امروز، انسجام و وحدت ملی است. جناح‌های سیاسی ضریب نفوذی را در جامعه دارند و نوع ارتباطاتشان می‌تواند در وحدت و انسجام کمک کند. این یک ضرورت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر