کد خبر: 138257
A

کوشکی: ایران در بازه‌های زمانی مختلف تعهدات غرب را راستی‌آزمایی خواهد کرد/ گام اول در برجام را باید طرف مقابل بردارد

تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به راهبرد ایران در مذاکرات برجامی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها در چارچوب برجام با طرف مقابل صحبت می‌کند و چیزی کمتر از اجرای تعهدات برجامی را از طرف مقابل نخواهد پذیرفت.

کوشکی: ایران در بازه‌های زمانی مختلف تعهدات غرب را راستی‌آزمایی خواهد کرد/ گام اول در برجام را باید طرف مقابل بردارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در بخشی از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران در خصوص اهداف اصلی ایران در مذاکرات فعلی برجام، بیان داشت: تمام مردم و مسؤولان برای کاهش فشارهای اقتصادی پیش آمده در ذیل تحریم‌ها، تصمیم به مذاکره با طرف مقابل گرفتند. اگر مذاکرات احیای برجام منجر به یک سلسله گشایش‌های اقتصادی تأثیرگذار شود، قطعا مردم نیز از آن استقبال می‌کنند؛ اما اگر پس از مذاکرات چنین چیزی حاصل نشود، قطعا هیچ کس در داخل با آن موافق نخواهد بود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها در چارچوب برجام با طرف مقابل صحبت می‌کند. تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز چیزی کمتر از اجرای تعهدات برجامی را از طرف مقابل نخواهد پذیرفت.

بازگشت ایران به برجام مشروط است

کوشکی در خصوص بدعهدی طرف آمریکایی در برجام، یادآور شد: آمریکایی‌ها یک بار برجام را برای ما به پدیده ای زیان بار و بی نتیجه تبدیل کردند. امروز نیز به شرطی تعهدات برجامی را اجرا می‌کنیم که ابتدا طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند، و سپس در بازه‌های زمانی 45 و 60 روزه این اقدامات طرف غربی از سوی ایران راستی آزمایی شود. ایران باید مطمئن شود که «تجار»، «واردکنندگان»، «صادرکنندگان» و تمامی فعالان اقتصادی به راحتی می‌توانند فعالیت بانکی بین‌المللی انجام داده و با کل جهان نیز مراوده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تا زمانی که ایران اطمینان حاصل نکند که از برجام نفع اقتصادی خواهد برد و پول‌های بلوکه شده خود را آزاد خواهد کرد، به هیچ عنوان متعهد به اجرای مفاد برجام نخواهد شد.

مشروح گفتگوی محمدصادق کوشکی را از (اینجا) بخوانید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر