کد خبر: 138414
A

باهنر: نباید همه اصلاح‌طلبان را «فتنه‌گر» بدانیم/ خبری از فعالیت‌های سیاسی لاریجانی ندارم/ «خنده‌های روحانی» موجب شد به مردم بر بخورد/ برخی از نیروهای دولت جدید با کارهای بزرگ آشنایی ندارند/ حذف ارز ترجیحی شمشیر دو لبه است

یک چهره سرشناس جریان اصولگرا می‌گوید: در جریان بنزین، آقای روحانی گفت من هم صبح جمعه فهمیدم! شاید خبر روحانی، خبر درستی بوده اما نحوه طرح و قیافه گرفتن و خنده وی موجب شد به مردم بر بخورد.

باهنر: نباید همه اصلاح‌طلبان را «فتنه‌گر» بدانیم/ خبری از فعالیت‌های سیاسی لاریجانی ندارم/ «خنده‌های روحانی» موجب شد به مردم بر بخورد/ برخی از نیروهای دولت جدید با کارهای بزرگ آشنایی ندارند/ حذف ارز ترجیحی شمشیر دو لبه است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسالامی مهندسین و یکی از چهره‌های سرشناس جریان اصولگرا در گفت‌وگویی رسانه‌ای به بررسی وضعیت سیاسی فعلی در کشور و عملکرد دولت سید ابراهیم رئیسی پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید اهم سخنان محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با تسنیم است:

* رای سیاه به معنای آن کسانی که نظام، انقلاب و هیچ چیز را قبول ندارند، در کشور کمتر از 10 درصد است. یک عده از مردم سیاسی، متدین، انقلابی و حزب‌اللهی هستند اما جمعیت بسیاری، سیاسی و... نیستند، مشکلی هم با نظام و انقلاب ندارند اما منافع ملی و امنیت ملی را درک می‌کنند و فقط می‌خواهند زندگی کنند.

* اینکه گفته شود هر کس وابسته به اصلاح‌طلبان است، فتنه‌گر است، اشتباه می‌باشد. من بسیاری از اصلاح‌طلبان را می‌شناسم که انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی را قبول دارند.

* من در این رابطه یک مثال عامیانه مطرح می‌کنم؛ وقتی استقلال در لیگ برتر اول می‌شود، افتخارش به این است که در آن لیگ پیروزی، سپاهان، گل‌گهر، تراکتور و... هستند و او بین چند تیم قدرتمند اول شده است. وگرنه اول شدن در دسته سوم برای استقلال افتخار و هنری نیست.

* کسانی هم که در انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری برنده می‌شوند، باید در میدانی باشند که بتوانند با رقبای قدرتمندی رقابت کنند.

* آقای لاریجانی را می‌بینم و در مجمع تشخیص هم فعال است و در بحث‌ها شرکت می‌کند ولی نشست سیاسی و یا تصمیم‌گیری خاصی نداشتیم و نمی‌دانم برنامه‌شان برای مجلس چیست و آیا قصد حضور دوباره در مجلس دارد یا خیر.

* بارها گفته‌ام و با اینکه عضو یک جریان سیاسی و باصطلاح پیشانی سفید هستم و با وجود اینکه دولت‌ها و مجالس نباید جناحی عمل کنند، اما جناح‌ها هم باید عادلانه تحلیل کنند؛ اینکه گفته شود دولتی به طور کامل بد بود و دولتی دیگر به طور کامل خوب بود، از عدالت و سخن عالمانه فاصله دارد.

* دولتی که آقای رئیسی تحویل گرفت، دارای شاخص‌های قابل قبولی نبود. تورم، رشد اقتصادی، نقدینگی و... وضعیت خوبی نداشت. البته تمام این‌ها در دست آقای روحانی نبود. 

* یک سری نکات دیگر وجود دارد که برای دولت شمشیر دولبه است؛ مثلا به عنوان نمونه مسئله حذف ارز 4200 تومنی یک تصمیم خطیر، سنگین و حساس بود. سوال اول این است که این تصمیم باید گرفته می‌شد یا خیر؟ من جزو طرفداران این تصمیم بودم که می‌دانم ضررها و اشکالاتی دارد اما یک تصمیم تلنبار شده بود که از سی سال قبل باید گرفته می‌شد اما هم تصمیم‌گیرندگان دولت‌ها به خاطر خطرش جرات نمی‌کردند و به گردن آینده می‌انداختند.

* در دولت روحانی به دلیل عدم تعامل دولت با مردم، در گران کردن بنزین دیدیم که چقدر مشکل ایجاد و سر و صدا به پا شد.

* در جریان بنزین، آقای روحانی گفت من هم صبح جمعه فهمیدم! شاید خبر روحانی، خبر درستی بوده اما نحوه طرح و قیافه گرفتن و خنده وی موجب شد به مردم بر بخورد. 

 

* آقای رئیس جمهور وقتی سفر می‌روند این کار خیلی ارزشمندی است که یکی از عوامل بازگرداندن سرمایه اجتماعی است ولی باید مواظبت کرد وعده‌های ناممکن داده نشود.

* ما به قیمت حدوداً چند سال قبل 700 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دولتی داریم. اگر دولت در هر سفر 5 هزار میلیارد به این رقم اضافه کند، عملاً حالا حالها با بودجه دولت نمیتوان تمام کرد؛ یا باید فروخت یا رایگان واگذار کرد

* نیروهایی که منصوب شدند چه در وزارتخانه‌ها و چه جاهایی دیگر بعضاً شناختی نسبت به اختیارات و کار بزرگی که دارند را نمی‌دانند؛ مثلا ماجرای افزایش حقوق کارگران بنگاه‌ها را با معضل روبه‌رو کرد و هیچ‌کس دیگر جرات برگرداندن تصمیم را ندارد.

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر