کد خبر: 138763
A
انتقاد شدید یک استاد حوزه علیمه از دولت حسن روحانی:

خسروپناه: سران دولت قبل از داخل ماشین ضد گلوله با مردم ارتباط می‌گرفتند/ مردم از سفره و مسکن گله‌مند هستند/ برخی عرصه‌های حکمرانی بازاری شده است

یک استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی کاستی‌ها در دولت فعلی گفت: مردم از سفره و مسکن گله مند هستند و این دو مسئله از مسائل جدی حال حاضر کشور ما است که دولت سیزدهم باید با اولویت به این دو حکمرانی توجه جدی تر داشته باشد.

خسروپناه: سران دولت قبل از داخل ماشین ضد گلوله با مردم ارتباط می‌گرفتند/ مردم از سفره و مسکن گله‌مند هستند/ برخی عرصه‌های حکمرانی بازاری شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد یکساله دولت، تفاوت این دولت با دولت های گذشته و علت تخریب و سیاه نمایی رسانه های بیگانه و اصلاح طلبان علیه دولت سیزدهم را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با هئیت دولت؛ مردمی بودن، حضور در صحنه و ارتباط مستقیم با مردم، امید بخشی و روحیه جهادی را از نقاط مثبت دولت آیت الله رئیسی برشمردند.

وی افزود: آنچه رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به دولت فعلی بیان کردند از جمله شاخص هایی بود که در دولت سابق شاهد آن نبودیم، مثلاً برخی از سران دولت قبل از داخل ماشین های تمام دودی ضد گلوله قصد ارتباط با مردم را داشتند و به نوعی درکی از درد مردم در بین مسئولان سابق دیده نمی شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چند ملاحظه خطاب به دولت در فرمایشات رهبر انقلاب وجود داشت، ابراز کرد: مقام معظم رهبری با خطابی موعظه گونه بر اخلاص در دیدارهای مردمی تاکید کردند چرا که اگر انجام امور و مشکلات مردم نمایشی باشد، خداوند برکات کار را از او می گیرد.

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بر عدم تصمیم های دوگانه در حوزه اقتصاد توجه دادند، اظهار داشت: دو مدل حکمرانی اقتصادی جواب نخواهد داد مثلاً وزارت اقتصاد و دارایی مدل نهادگرایی اقتصادی و بخش های دیگر دولت نهاد بازار را قبول داشته باشند، نمی توان با دو تفکر تصمیم اقتصادی گرفت و آشفتگی به بار خواهد آورد.

وی با تشریح این نکته که حکمرانی مسکن در کشور ما به شدت دچار آسیب است، تصریح کرد: حکمرانی مسکن به دست عده ای مافیای اختاپوسی افتاده است به گونه ای که یک کارمند معمولی که درآمد نیز دارد در اجاره مسکن دچار معضلاتی شده است و این موضوع با افزایش جمعیت همخوانی و همراهی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه دولت مردمی باید در عرصه های مختلف مدل حکمرانی خودشان را تعریف کند، خاطرنشان کرد: حکمرانی فرهنگی تعریف دارد و حکمرانی عبارت از سیاست گذاری، تنظیم گری و خدمات عمومی است؛ متاسفانه حکمرانی هنر و سینما حوزه مشخصی ندارد و سریال های بیگدار ساخته و پخش می شود که این ضعف حکمرانی است.

وی با تشریح این نکته که سه سبک حکمرانی در دنیا مطرح است، گفت: حکمرانی هرمی، بازاری و شبکه ای که هرمی و بازاری متاسفانه در دست اختاپوس های مافیایی است و شبکه ای که مشارکت حداکثری مردمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: در برخی از عرصه ها حکمرانی کاملاً بازاری شده است یعنی به دست یک عده مافیا افتاده است مثلا در حوزه خودرو، سلامت و فرهنگ دچار چنین معضل و مشکل جدی هستیم و در برخی از حوزه ها نیز هرمی بازاری وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت برای موفقیت باید اصل مردم سالاری دینی را در عرصه های مختلف حکمرانی پیاده کند و حکمرانی شبکه ای مردمی را تعریف و تحقق ببخشد البته اولویت های مهم امروز جامعه امنیت غذایی و مسکن جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر چه حضور چشمگیر مردم نشان از رشد جامعه دیندار و دینی است، اظهار داشت: مردم از سفره و مسکن گله مند هستند و این دو مسئله از مسائل جدی حال حاضر کشور ما است که دولت آیت الله رئیسی باید با اولویت به این دو حکمرانی توجه جدی تر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه در لیبرال ترین دولت ها نیز مسکن در دست دولت است، خاطرنشان کرد: آب، زمین و محیط زیست در دست دولت هستند و دولت مدیریت می کند اما در ایران اینگونه نیست و عده ای سرمایه دار قیمت های زمین را زیر و رو می کنند و تنها این دولت توان مقابله با این پدیده را دارد.

منبع: رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر