کد خبر: 139603
A

سلیمی: هیچ فرقی ندارد کار‌تر بر سر کار باشد یا اوباما/ دیدار مستقیم روسای جمهور دو کشور چه فایده‌ای دارد؟/

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر عدم پذیرش مذاکره مستقیم با آمریکا و بی فایده دانستن آن گفت: گرفتن عکس یادگاری چه سودی برای ما دارد.

سلیمی: هیچ فرقی ندارد کار‌تر بر سر کار باشد یا اوباما/ دیدار مستقیم روسای جمهور دو کشور چه فایده‌ای دارد؟/

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص عدم پذیرش مذاکره مستقیم توسط رئیس جمهور کشورمان همزمان با سفر ایشان به نیویورک گفت: در حقیقت دولت بایدن، ترامپ، اوباما و کلینتون هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند و هیچ فرقی ندارد چه کار‌تر بر سر کار باشد چه اوباما.

وی با بیان اینکه در آمریکا سیاست‌ها جای دیگر نوشته می‌شود و روسای جمهور صرفاً مجریان سیاست‌ها در اتاق فکر هستند، ادامه داد: این نکته بسیار روشن است و برخی متاسفانه این مسئله به این راحتی را متوجه نشده اند که روسای جمهور آمریکا تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: ترامپ به صراحت بیشتری سیاست‌های آمریکا را بیان می‌کرد و خطر افرادی مثل بایدن و اوباما از ترامپ بیشتر است به دلایل اینکه آن‌ها به زبان نرم و با خنده از پشت خنجر را فرو می‌کنند.تجربه تاریخی هم این را نشان می‌دهد که افرادی مثل بایدن و اوباما زمانی که حاکم آمریکا بودند، ضربات بیشتری به منافع جمهوری اسلامی ایران زدند.

حجت الاسلام سلیمی در خصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر عدم پذیرش مذاکره مستقیم با آمریکا و بی فایده دانستن آن گفت: گرفتن عکس یادگاری چه سودی برای ما دارد و  آمریکایی ها  اول باید حسن نیت خود را ثابت کنند و سپس پول هایی که توسط آمریکایی‌ها بلوکه شده را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که آمریکایی ها در همین هفته گذشته چندین نفر را تحریم کردند و شرکت‌هایی که تحت فرمان آن ها هستند برای افراد و تجار ایرانی مشکل ایجاد میکنند،  مذاکره فاید‌ه ای ندارد، خاطرنشان کرد:  دیدار مستقیم روسای جمهور دو کشور چه فایده ای دارد  و این دیدار با چه هدفی می‌خواهد صورت بگیرد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس مذاکره را منوط به رد و بدل شدن امتیاز بین دو کشور دانست و افزود: آمریکایی‌ها چه امتیازی  حاضرند به ما بدهند و در  مذاکرات هسته‌ای هم سوال اصلی قضیه "تضمین" است.

حجت الاسلام سلیمی با طرح این سوال که چه تضمینی وجود دارد که آن ها بسیار راحت از برجام خارج نشوند؟ تصریح کرد:  چه تضمینی وجود دارد که بایدن یا رئیس جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج نشوند. آیا در صورت از برجام خارج شدن آمریکا باز هم همه به ما نمی‌خندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان اظهار داشت: در مذاکره هیچکس نمی‌پذیرد که طرف مقابل همیشه فشار اعمال کند. ما به مذاکرات و به توافقی که در آن همه منافع کشور در نظر گرفته شود، اعتقاد داریم.

منبع: شهدای ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر