کد خبر: 140121
A

ابطحی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:فضای باز تلویزیون مقطعی است/در حاکمیت می گویند یک قدم عقب نشینی ممکن است «دومینو وار» به از دست رفتن حاکمیت بیانجامد

ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به دیده بان ایران گفت: پیش بینی من این است که مناظرات و گفتگوهای باز این روزهای تلویزیون ممکن است ادامه پیدا نکند.

ابطحی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:فضای باز تلویزیون مقطعی است/در حاکمیت می گویند یک قدم عقب نشینی ممکن است «دومینو وار» به از دست رفتن حاکمیت بیانجامد

دیده بان ایران: حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران در خصوص رفتار این روزهای رسانه ملی در قبال حوادث پس از مرگ مهسا امینی گفت: دو تفکر در ایران وجود دارد. یکی تفکری که معتقد است مرغ یک پا دارد و یک قدم عقب نشینی ممکن است «دومینو وار» به از دست رفتن حاکمیت بینجامد.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:مسؤولان رسانه ملی اقتدارگرایانه رفتار می‌کنند

وی بیان داشت: این تفکر معمولا نه مناظره، نه گفتگو، نه چهره های جدید را بر نمی تابد. گاهی اوقات فشار اجتماعی به قدری زیاد میشود که تفکر دیگری که ما به آن معتقدیم و تفکر اصلاحی است به مرور نیازهای جامعه را ازدرون برآورده میکنند که میتوان آن را اصلاح امور نامید. فشار اجتماعی باعث می شود روزنه ای ایجاد شود تا از دیدگاه دوم استفاده کنند که متاسفانه تا پیش از آن قائل به استفاده از این دیدگاه نیستند.

4UxZSiEOk2Tr

ابطحی اظهار داشت: پیش بینی من این است که مناظرات و گفتگوها ممکن است ادامه پیدا نکند. در تجربه سال هشتادوهشت هم بعد از چند برنامه، مناظرات را لغو کردند. ضمن اینکه این مناظرات در شرایط آرام بیشتر شنیده میشوند تا در شرایط بحرانی. مطالبات مردمی وقتی مهم هستند که مردم مهم باشند.

برخی مطالبات مردمی را برای خود نوعی مزاحمت می‌دانند 

این چهره اصلاح‌طلب در پایان به دیده‌بان ایران گفت: دیدگاهی وجود دارد که مطالبات جدی مردمی را نوعی مزاحمت میداند به همین دلیل به انتخابات حداقلی تن میدهند. طبیعتا نمی‌شود صداو سیما را از مجموعه این سیاستها جدا دانست. 

منبع: سایت دیده‌بان ایران-رویا عزیزی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر