کد خبر: 143696
A

سردار کریمی: آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود ۲۰ برابر اتفاقاتی است که در کف جامعه رخ داده/ نیروهای مسلح در ۲ ماه گذشته از سلاح های جنگی استفاده نکرده‌اند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کسانی که اشتباه کردند، تحت تاثیر فضای مجازی و هیجانات نوجوانی و جوانی قرار گرفتند هرچه سریعتر از زمین دشمن خارج شوند، زیرا امنیت کشور شوخی نیست و اگر اعتراضات به خشونت کشیده شود آسیب جدی می‌بینند.

سردار کریمی: آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود ۲۰ برابر اتفاقاتی است که در کف جامعه رخ داده/  نیروهای مسلح در ۲ ماه گذشته از سلاح های جنگی استفاده نکرده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار سرتیپ دوم محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی روز شنبه در نشست هم افزایی فعلان رسانه‌ای استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک، افزود: جنگ ترکیبی دشمن با استفاده از همه تجارب و امکانات شکل گرفته و همه باید مراقب باشند.

وی بیان کرد: دشمن بنا دارد با فشار حداکثری جامعه را دچار سردرگمی کند و مردم را مقابل مسئولان قرار دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود ۲۰ برابر اتفاقاتی است که در کف جامعه رخ داده، ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار دروغ توسط پنج شبکه ماهواره‌ای دشمن در ۲ ماه گذشته منعکس شده اما نتوانستند مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی را از مسیر انقلاب جدا کنند.

سردار کریمی عنوان کرد: خنثی سازی توطئه ها نیازمند عملیات روانی رسانه ای است و با وجود اینکه رسانه‌های داخلی در ۲ ماه گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند اما همچنان جای کار وجود دارد و باید تمام ظرفیت خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان به میدان بیاورند.

وی گفت: دشمن کار حساب شده انجام داده و ماه ها روی آن برنامه ریزی کرده، اما خودشان هم اعتراف کردند که باز شکست خورده‌اند و اکنون به دنبال ترویج خشونت در اغتشاشات هستند که مصداق آن در روزهای گذشته اتفاق افتاده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: اعتراضات صنفی و مشکلات معیشتی قبل از فتنه سمت و سویی دیگر داشت، خشن نبود، اما رفته رفته دشمن مسیر اعتراضات را تغییر داد افرادی که فریب خورده‌اند، باید صف خود را از دشمنان جدا کنند.

سردار کریمی تصریح کرد: نیروهای مسلح در ۲ ماه گذشته از سلاح های جنگی استفاده نکرده‌اند اما وقتی که دشمن با اسلحه میان مردم باشد، باید برخورد قاطع با آنها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: کسانی که اشتباه کردند، تحت تاثیر فضای مجازی و هیجانات نوجوانی و جوانی قرار گرفتند هرچه سریعتر از زمین دشمن خارج شوند، زیرا امنیت کشور شوخی نیست و اگر اعتراضات به خشونت کشیده شود آسیب جدی می‌بینند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته بسبج گفت: این هفته مختص بسیج نیست و این واژه عام و فراگیر است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، هرکسی دل در گرو انقلاب، اسلام و ارزش ها دارد و در این مسیر قدم می گذارد، یک بسیجی است.

سردار کریمی اظهار داشت: مبنای تفکر بسیجی، تفکر عاشورایی است، بسیج شجره طیبه، درخت تناور و پرثمر و مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهدای گمنام و معراج اندیشه پاک اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز در کشور شاهد جنگ جهانی هستیم، جنگی که استکبار با همه ظرفیت های خود به میدان آمده و یک جنگ ترکیبی با تمام توان شکل داده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خطر این جنگ را از یک سال قبل گوشزد کردند و برای مقابله با این جنگ، جهاد تبیین را مطرح کردند.

سردار کریمی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با تبلیغات منفی سعی در تسلط بر افکار جوانان و نوجوانان ما دارند، بنابراین در این شرایط باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

وی گفت: وقوع انقلاب اسلامی نظام بین المللی را تحت تاثیر قرار داد و بنا به فرموده امام راحل، انفجار نور بود و این نور بنا است ظلمت را از جهان برچیند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: امام راحل با بهره گیری از همه تجارب، انقلاب اسلامی را بنا کرد و دشمن برای نابود ساختن، انحراف و بیراه کشاندن انقلاب همه تلاش خود را به کار گرفته است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی تاکید کرد: بسیاری از مسایل امروز جامعه به دلیل نپرداختن جدی به موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته است.

وی اظهار داشت: استکبار به دنبال نابود کردن فرهنگ ها و غالب کردن فرهنگ خود است و در این راستا شبکه‌های مختلف ماهواره ای، بنگاه های خبری و رسانه ای راه‌اندازی کرده و فرقه های ضاله، اسلام آمریکایی، مواد مخدر، فرهنگ مصرف گرایی و اسلام فردی را ترویج می کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دشمنان اقدامات براندازی و مخملی را در دستور کار خود دارند و به دنبال تشکیل حزب ها و مکتب‌های سیاسی در راستای اهداف خود هستند.

سردار کریمی یادآور شد: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی به جای اینکه عاملی برای پیشرفت انقلاب شوند، خودشان چالش و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کردند، آشفته بازاری درست کردند و در این آشفته بازار بار خود را بستند.

وی کریمی عنوان کرد: اکنون کشور وارث مشکلات چهار دولت گذشته است که در خانواده انقلاب بودند اما با امام راحل زاویه داشتند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: ۱۳ ماه از آغاز بکار دولت انقلابی گذشته اما اقدامات خوب آن باعث عصبانیت دشمن شده است و مردم بدانند مشکلات پیش آمده کشور یک شبه حل نمی شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی تصریح کرد: قراردادهای خوبی برای دور زدن محاسبات اقتصادی در طول ۱۳ ماه گذشته منعقد شده و گشایش‌های چشمگیری نیز ایجاد شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون جنگ شناختی و ترکیبی و صف آرایی حق و باطل در در کشور شکل گرفته و نظام سلطه برای تولید محتوا از تمامی ابزارها در این جنگ ترکیبی بهره گیری می کند.

«سینا دلشادی» بیان کرد: دشمن به طور ویژه در حوزه مخاطب شناسی ورود کرده و در این تفکر است که نظام فکری جامعه را بر هم بزند و نظام را وادار به تبعیت کند که در این راستا باید ۲ مقوله مهم تبیین و جهاد کبیر، سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات فرهنگی خودجوش توسط جوانان انقلابی باید در قالب این ۲ مقوله جهادی صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: جهاد کبیر الزاماتی دارد و کادر سازی و تربیت کادر شایسته برای نظام مدیریتی کشور در تمام حوزه ها، تبیین و روشنگری بخشی از این الزامات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دلشادی اخلاص و هوشمندی را از دیگر الزام جهاد کبیر عنوان کرد و گقت: در مقابله با این جنگ نرم، که تغییر در باورهای مردم، شکاف بین مردم و مسئولان، ناکارآمد جلوه دادن نظام و وادار کردن مردم و مسئولان به تبعیت از دشمن هدفگذاری شده باید در این مرحله نه تنها با جهاد اکبر و اصغر بلکه با جهاد کبیر وارد میدان شد.

وی عنوان کرد : برای مجاهدت در این عرصه باید اخلاق عقلانیت و عاطفه به عنوان سه رویکرد اصلی مدنظر قرار گیرد چرا که اصول حرکت تبیینی و آگاهی بخشی به جامعه در گرو پایبندی به این سه اصل است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر