کد خبر: 144415
A

نماینده ولی فقیه در قزوین: باید ساخت نمازخانه در مدارس جدی گرفته شود

عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین گفت: با توجه به نقش مهم و انسان‌ساز نماز در مدارس و واحدهای آموزشی باید ساخت و توسعه نمازخانه‌ها در مدارس از سوی سازمان توسعه و نوسازی مدارس جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین: باید ساخت نمازخانه در مدارس جدی گرفته شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و انسان‌ساز نماز در مدارس و واحدهای آموزشی باید ساخت و توسعه نمازخانه‌ها در مدارس از سوی سازمان توسعه و نوسازی مدارس جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام به تهذیب نفس در کنار تعلیم و آموزش اهمیت داده شده و باید دقت کنیم که مرکز تهذیب نفس در همه اماکن عمومی و غیرعمومی ما همین نمازخانه‌ها هستند که می‌توانند در کنار اقامه نماز محور برنامه‌های تربیت دینی در مدارس هم باشند و در این زمینه از خیران مدرسه‌ساز هم می‌خواهیم که پای کار ساخت نمازخانه‌ها باشند.

عابدینی ادامه داد: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که در اماکن و ساختمان‌های متعلق به بخش خصوصی مانند کارخانجات و واحدهای تولیدی مکانی به عنوان نمازخانه وجود دارد و افراد مجبور هستند از سایر فضاها برای خواندن نماز استفاده کنند. بنابراین باید نمازخانه‌ها را در اماکن صنعتی هم ایجاد کنیم و از ظرفیت نماز برای آرامش بخشیدن به سربازان عرصه تولید بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اقدامات خیران مدرسه‌ساز را مصداق ذکر عملی دانست و گفت: یکی از هوشمندی‌های خیران مدرسه‌ساز این است که در امری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امکان زیان در آن وجود ندارد و خداوند به خیران وعده داده که سرمایه مادی آنها را در دنیا و سرمایه معنوی آنها را در آخرت چندبرابر می‌کند.

عابدینی با بیان اینکه سرمایه خیران را باید با اولویت‌بندی هزینه کنیم، افزود: باید در آموزش و پرورش بررسی کنیم که برطرف کردن چه نیازهایی برای ما از اولویت بالاتری برخوردار است و بعد از اینکه این اولویت‌ها را مشخص کردیم از خیران بخواهیم که با دولت مشارکت کنند و از ظرفیت خود برای توسعه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ما استفاده کنند.

وی ادامه داد: تأمین مدارس و فضاهای آموزشی مناسب نخستین گام برای پرورش دانشمندان و علما برای آینده کشور است و باید از نظر تربیتی هم طوری عمل کنیم که دانشمندان و نوابغی چون شهیدحسن طهرانی مقدم و شهید شهریاری در آینده داشته باشیم که علاوه بر علم بالا از یک تعهد دینی و انسانی والایی برخوردارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر