کد خبر: 144472
A
دیده‌بان ایران طرح بهره‌مندی افراد تحریم شده از مزایای ایثارگری را بررسی کرد؛

حسن نوروزی: هر اندازه غرب ما را تحریم کند ما دوبرابر تحریم‌شان میکنیم/ نباید فرد تحریم شده را ایثارگر بنامیم/ نماینده کوهدشت: ایثارگری تعریف خاص خود را دارد، برخی از طرح‌ها کارشناسی شده نیست

مجلس شورای اسلامی درصدد تصویب طرحی با عنوان «تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشور‌های متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» است تا بر اساس آن افرادی که تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند، خود و اعضای خانواده‌هایشان از مزایای «ایثارگری» بهره‌مند شوند.

حسن نوروزی: هر اندازه غرب ما را تحریم کند ما دوبرابر تحریم‌شان میکنیم/ نباید فرد تحریم شده را ایثارگر بنامیم/ نماینده کوهدشت: ایثارگری تعریف خاص خود را دارد، برخی از طرح‌ها کارشناسی شده نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین پیش‌نویس طرح تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با دولت‌های متخاصم و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد. بر اساس آن افرادی که تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند، خود و اعضای خانواده‌هایشان از مزایای «ایثارگری» بهره‌مند شوند.

در ماده پنجم این طرح که شنبه 5 آذر، در مجلس اعلام وصول شد، آمده است: 《کلیه اشخاص ایرانی که رسماً توسط دولت‌های متخاصم به‌ویژه آمریکا در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن قرار می­‌گیرند.》

حسن نوروزی؛ نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم در این خصوص گفت: ما معتقدیم اگر غربی‌ها ۱۰ نفر از مقامات ما را تحریم کرد ما نیز متقابل به‌مثل کرده و ۲۰ نفر از آنها را تحریم کنیم هر اندازه ما را تحریم کنند ما دوبرابرشان، آنها را تحریم میکنیم.

1061199_339

وی با بیان اینکه ایثارگر، جانباز و شهید برای افرادی است که در جبهه جنگ بودند و با دشمن جنگیدند افزود: به جهنم که غرب ما را تحریم کرده است ما با چنین موضوعاتی کار نداریم و اینکه بخواهیم به افراد تحریم شده را ایثارگری بدهیم درست نیست، بنده مخالف این موضوع هستم و قطعا مجلس نیز به این طرح، رای نخواهد داد.

در ادامه محمدرضا مبلغی؛ نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: بعضی از طرح‌ها کارشناسی شده نیست و صرفا به ذهن فردی می‌آید که اگر انجام شود بهتر خواهد شد ولی مجلس باید هوشیارانه عمل کند.

2100786_733

وی عنوان کرد: ایثارگری تعریف خاص خود را دارد اینکه بخواهیم فردی را که جبهه نرفته و صرفا به خاطر تحریم، ایثارگر خطاب کنیم جایز نیست و نمایندگان مجلس باید هوشمند باشند و به هر طرحی رای مثبت ندهند.

بر اساس قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران مصوب سال 1391، ایثارگر به کسی اطلاق می‌گردد که برای استقرار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان داخلی و خارجی انجام وظیفه نموده و شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده شناخته شود.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر