کد خبر: 145343
A

یک نماینده مجلس: برای صفحه اینستاگرام مجلس هم از فیلترشکن استفاده می‌کنیم!

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به سرعت اینترنت و وضعیت پلتفرم‌های داخلی، گفت: وزیر ارتباطات باید فکر اساسی در این خصوص داشته باشد در غیر اینصورت بعد از تعطیلات مجلس، طرح سوال خواهم داشت و قطعا امضا هم به اندازه کافی برای این سوال جمع آوری خواهد شد.

یک نماینده مجلس: برای صفحه اینستاگرام مجلس هم از فیلترشکن استفاده می‌کنیم!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ذبیح الله اعظمی ساردویی در خصوص وضعیت اینترنت در کشور، اظهار کرد: سرعت اینترنت به شدت پایین است به طوری که حتی کار کردن با ایمیل و یا پلتفرم های داخلی هم با مشکل مواجه است. زمانی هم که از وزیر ارتباطات در خصوص زمان افزایش سرعت اینترنت و یا رفع فیلترینگ سوال می پرسیم، توپ را به زمین سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشور می اندازد که قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: من فکر می کنم یا وزیر از این وضعیت خبر ندارد و یا اطلاعاتش کافی نیست. شما حتی اگر به بقالی ها هم مراجعه کنید، در کنار تبلیغات ماست شیرین، تبلیغات فروش فیلتر شکن را هم می توانید ببینید. فیلترینگ پلتفرمی مانند اینستاگرام با اینکه باعث کاهش آمار بازدیدکنندگان شد، اما الان این تعداد رو به افزایش است زیرا همه مردم به دنبال نصب فیلترشکن هستند؛ بنابراین وزیر ارتباطات باید فکری به حال این مساله بکند.

آقای اعظمی ساردویی با بیان اینکه راه حل مسایل کشور، فیلتر کردن نیست، گفت: کسانی که به هر دلیلی به دنبال استفاده از پلتفرم‌ها هستند، راه آن را پیدا می کنند ضمن اینکه اگر هدف، تقویت پلتفرم ها است، غیر از یکی یا دو مورد، بقیه آنها سرویس دهی بسیار ضعیفی دارند. توصیه ما این است که پلتفرم های داخلی خصوصا آنهایی که 5 سال پیش یارانه های زیادی گرفتند، باید به فکر تقویت زیرساخت ها باشند در غیر اینصورت به محض رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی، مردم قطعا به سراغ استفاده از آنها خواهند رفت.

وی ادامه داد: هوش و ذکاوت ایرانی ها بسیار بالا است و نخبگانی که توانستند پهپاد آمریکا را زمین بنشانند، یعنی قدرت ساخت پلتفرم‌های بسیار بهتر از انواع خارجی را هم دارند؛ اما عدم انجام این کار نشان می دهد که این یارانه‌های که به پلتفرم های داخلی دادند، در جای دیگری هزینه شده است.

آقای اعظمی در پایان خاطرنشان کرد: برای فعالیت صفحه اینستاگرام مجلس، از فیلترشکن استفاده می‌شود و یا وقتی خبرهای کمیسیون را بارگذاری می کنیم، یعنی برای اطلاع رسانی، همه مجبور هستیم از فیلترشکن استفاده کنیم. بنابراین وزیر ارتباطات باید فکر اساسی در این خصوص داشته باشد در غیر اینصورت بعد از تعطیلات مجلس، طرح سوال خواهیم داشت و قطعا امضا هم به اندازه کافی برای این سوال جمع آوری خواهد شد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر