کد خبر: 145493
A

امام جمعه یاسوج: دشمنی آمریکا با ملت ایران قدمت صد ساله دارد/ دشمن از پیشرفت علمی کشور نگران است

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک امام جمعه موقت یاسوج گفت: اختلافات آمریکا با ایران تنها مربوط به یک سلیقه سیاسی خاص نیست، جمهوری خواه و دموکرات، ترامپ و بایدن با ایران دشمنی می‌کنند، چرا که آنها حافظ منافع صهیونیست‌ها هستند.

امام جمعه یاسوج: دشمنی آمریکا با ملت ایران قدمت صد ساله دارد/ دشمن از پیشرفت علمی کشور نگران است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، اظهار داشت: اگر مسجدی در منطقه‌ای باشد و همسایگان مسجد اهل نماز و مسجد نباشند، در روز قیامت مسجد شاکی آنها خواهد شد، همچنین اگر قرآنی در خانه باشد و انسان آن را نخواند و گرد و غبار روی کلام الهی بگیرد و انسان با قرآن انس نگیرد، قرآن در روز قیامت شاکی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک در ادامه با تبریک روز راهداری، گفت: آنها در طول سال وظیفه سنگین خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند، کار آنها در فصل زمستان بیشتر است و بازگشایی راه‌های روستایی نیز کار آنها را سخت کرده که از خدمات آنها قدردانی می‌کنیم.

وی به ۲۵ آذر روز پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت: کشوری که تولید علم داشته باشد، در دل نظام‌های مستبد و استکباری عالم هضم نخواهد شد، بنابراین اگر هر جامعه‌ای جایگاه علمی داشته باشد، هرگز از بین نخواهد رفت.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های کنونی دشمنان این است که کشور ایران اسلامی جایگاه علمی خود را در جهان پیدا کرده که باید از همه محققین و پژوهشگران کشور به علت این دستاورد قدردانی کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج، با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح، بانی وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار تبیین‌گر رابطه میان حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک تصریح کرد: از موضوعات مهمی که هر مسلمان باید با آن آشنایی داشته باشد، دشمن شناسی است، در اعلامیه‌ها، بیانیه‌ها، سخنان و صحیفه حضرت امام(ره)، دشمن اصلی ما در هر دوره و زمان آمریکا قلمداد شده است.

وی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، مشکلات ما از آمریکا است، در ادبیات رهبر معظم انقلاب نیز آمده است که، نباید از دشمنی‌ها و نقشه‌های آمریکا غافل شویم.

امام جمعه موقت یاسوج، در خصوص دشمنی‌های آمریکا، گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی دیرینه بوده و مربوط به یک زمان خاص نیست، دشمنی آمریکا با ما همیشگی است، ماهیت نظام سلطه استکباری نیز همین است، خوی آمریکا، خوی استکباری است و آنها در ۱۰۰ سال اخیر همواره در حال جنگ با این ملت بوده‌اند.

وی اختلاف آمریکا با ایران را اختلاف راهبردی ذکر کرد و یادآور شد: اختلافات آمریکا با ایران تنها مربوط به یک سلیقه سیاسی خاص نیست، جمهوری خواه و دموکرات، ترامپ و بایدن با ایران دشمنی می‌کنند، چرا که آنها حافظ منافع صهیونیست‌ها هستند.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک اظهار داشت: دشمنی آنها با ما در همه موضوعات است و مربوط به یک موضوع خاص مثل هسته‌ای نیست، آنها حقوق بشر، حقوق زن و مسائل دیگر را بهانه می‌کنند، البته یکی از بهانه‌های همیشگی آنها اسرائیل است.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر