کد خبر: 147563
A
نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح کرد؛

سعیدی: فروش فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار تبدیل شده است/ نمی‌شود مسؤولین به دنبال تیک‌ آبی و خاکستری باشند ولی همان پلتفرم برای مردم فیلتر شود/ رئیسی به وعده خود عمل و پلتفرم‌ها را رفع فیلتر کند

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت مسئولین دولتی در اپلیکیشن‌های فیلتر شده به دیده‌بان ایران گفت: این دوگانگی همیشه آزاردهنده بوده که خود مسئولان فعالیت گسترده در پلتفرم‌هایی که فیلتر هستند، دارند ولی برای مردم عادی این فضا را محدود میکنند.

سعیدی: فروش فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار تبدیل شده است/ نمی‌شود مسؤولین به دنبال تیک‌ آبی و خاکستری باشند ولی همان پلتفرم برای مردم فیلتر شود/ رئیسی به وعده خود عمل و پلتفرم‌ها را رفع فیلتر کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکی از پلتفرم‌های محبوب مردم و مسئولین، توییتر است که بیش از ۱۰ سال است که فیلتر شده ولی مسئولین علاقه زیادی برای حضور و استفاده از این برنامه به عنوان تریبون دارند از سوی دیگر با گذشت ۴ ماه از فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ هنوز تصمیمی برای رفع فیلترینگ وجود ندارد ولی باز شاهد حضور برخی از مسئولین در این پلتفرم‌ها هستیم. 

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به دیده‌بان ایران گفت: اولین کسانی که باید شامل پیگیری قضایی جرم‌انگاری خریدوفروش فیلترشکن شوند، مسئولان دولتی‌اند که به دنبال تیک آبی و خاکستری  در برخی اپلیکیشن‌ها هستند.

بستن پلتفرم‌های فضای مجازی راه‌کار نیست

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود اشاره کردند که برای جلوگیری از وسوسه جوانان باتوم راه‌حل نیست بلکه راهکار، تبیین است‌. پیرو فرمایشات ایشان، در حوزه فضای مجازی نیز، بستن پلتفرم‌ها راهکار نیست بلکه مدیریت و ساماندهی موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و روشی که طی این چند ماه اجرا شده است مردم را بیشتر به سمت استفاده از فیلترشکن‌ها سوق داده‌ است.

 

رییس جمهور به وعده خود عمل و برخی پلتفرم‌ها را رفع فیلتر کند 

سعیدی به مخاطرات استفاده از فیلترشکن‌ها پرداخت و افزود: گردش مالی بسیار بالای خریدوفروش فیلترشکن‌ها، تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بار خواهد آورد. در شرایط فعلی که جو جامعه آرام شده لازم است که رییس جمهور به وعده خود عمل کند و استفاده عموم از پلتفرم‌های فضای مجازی آزاد شود.

وی به دیده‌بان ایران گفت: این دوگانگی همیشه آزاردهنده و غیرقابل پذیرش بوده که خود مسئولان از پلتفرم‌هایی که فیلتر هستند استفاده میکنند و در هر فرصتی توییت میرنند و فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی دارند ولی برای مردم عادی این فضا را محدود میکنند.

.....11

 استفاده از فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار در جامعه تبدیل شده است 

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استفاده از فیلترشکن به یک موضوع جدی اقتصادی و به نوعی کسب‌وکار در جامعه تبدیل شده است در حالیکه محدودیت‌ پلتفرم‌های فضای مجازی، معیشت افراد زیادی را که از این طریق امرارمعاش میکردند دچار مخاطره کرده است لذا باتوجه به برقراری شرایط آرام در کشور بهتر است که مردم به اینترنت و برخی پلتفرم‌های فیلترشده دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی گفتگو با دیده‌بان ایران اظهار کرد: در تمامی کشورهای دنیا محدودیت‌هایی برای رده‌های سنی مختلف وجود دارد در کشور ما نیز می‌بایست این شرایط رعایت شود ولی اینکه مسئولان ما دقیقا همان پلتفرمی را که خودشان استفاده میکنند را فیلتر و از مردم دریغ میکنند جای تعجب دارد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر