کد خبر: 149921
A

عصبانیت کیهان از موضع‌گیری اخیر عبدالناصر همتی

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری از موضع‌گیری اخیر عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی انتقاد کرد.

عصبانیت کیهان از موضع‌گیری اخیر عبدالناصر همتی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری از موضع‌گیری اخیر عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی انتقاد کرد.

در این مطلب آمده است: طی ماه‌های اخیر، مقامات آمریکایی مختلف از جمله بلینکن، جان‌کربی، رابرت مالی و ند پرایس، با ادبیاتی شبیه به هم مدعی شده‌اند که مذاکرات برجام در اولویت کاری آنها نیست.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در دولت سابق هم با انتشار تحلیلی مثلاً اقتصادی و پس از کلی مقدمه‌چینی، ‌نتیجه‌گیری سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی کرده و نوشته: «باید پذیرفت شرایط سختی است و این همان موضوعی است که همواره تأکیدم بر آن بوده و هست که راه حل بنیادی، باز کردن هر چه سریع‌تر گره توافق هسته‌ای و تلاش برای توسعه تعامل با جهان است. امری که از نتایج کوتاه مدت آن افزایش میزان صادرات نفت، توسعه مبادلات بانکی و تجاری، کاهش هزینه‌های مبادلات بین‌المللی و مهم‌تر از همه توقف رشد غیرمنطقی نرخ ارز و تعدیل آن خواهد بود».

مواضع همتی و برخی سیاسیون و رسانه‌های همسو در حالی است که آنها همین حال به خاطر چک برگشت خورده برجام و کلاهبرداری آمریکا در آن، در موقعیت اتهام و قصور و تقصیر قرار دارند و در همین روند کلاهبردارانه بوده که آمریکا و غرب، تحریم‌ها را دو برابر افزایش دادند و خسارت‌های اقتصادی بزرگ به ایران زدند.

درباره دعاوی آقای همتی گفتنی است که چالش‌های موجود اقتصادی،‌ رهاورد سمی پاسخ بر ۶ سال معطلی در برجام و پسرفت حرکت‌های درون‌زای اقتصادی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر