کد خبر: 15177
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد؛

کریمی قدوسی یار دوازدهم ترامپ / نماینده‌ای که با ادعاهای کذب، منافع ملی را ذبح می‌کند!

جواد کریمی قدوسی نماینده پایداری چی مجلس دهم بار دیگر اسباب زحمت دستگاه دیپلماسی کشور را فراهم آورده و مدعی توافقات هفت گانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای با طرف‌های آمریکایی شده است

کریمی قدوسی یار دوازدهم ترامپ / نماینده‌ای که با ادعاهای کذب، منافع ملی را ذبح می‌کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جواد کریمی قدوسی نماینده پایداری چی مجلس دهم بار دیگر اسباب زحمت دستگاه دیپلماسی کشور را فراهم آورده و مدعی توافقات هفت گانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای با طرف‌های آمریکایی شده است! روابط عمومی وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای به ادعای جدید کریمی قدوسی واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این ادعا، آن را کاملا بی اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه کشور دانست که مصداق بارز عمل مجرمانه و قابل پیگرد است.

روابط عمومی دستگاه دیپلماسی  در ادامه  پاسخ خود افزود: جای تاسف است در حالی که اینگونه افتراهای کاملا بی‌اساس، هر بار مورد سوء استفاده بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی واقع شده و آنها را در رویارویی‌های خصمانه خود جری‌تر ساخته است، هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن صورت نمی‌گیرد؛ این وزارتخانه حفظ مصالح، منافع و امنیت ملی را برای خود اصل و فرض می داند و هرگز تحت تاثیر جوسازی‌های خیالپردازانه قرار نخواهد گرفت و به فعالان سیاسی و جناحی با هر سلیقه و گرایشی نیز توصیه می‌نماید ساحت خطیر منافع و امنیت ملی را از جولان‌های بی ارزش جناحی دور نگاه دارند.

اما ادعای فوق‌الذکر نخستین دردسرآفرینی کریمی قدوسی برای دستگاه دیپلماسی کشور محسوب نمی‌شود و مشارالیه پیش‌تر نیز در چندین نوبت برای نیل به اغراض جناحی‌اش، اتهامات بی‌پایه‌ای را متوجه وزارت امور خارجه کرده و از این طریق برای دشمنان خوراک خبری و سیاسی درست کرده است.

*عمل مجرمانه کریمی قدوسی در انتشار مذاکرات محرمانه!

کریمی قدوسی که میراث‌دار افراطیون مجلس قبلی است، در اوایل دی ماه سال جاری در جریان یکی از جلسات بهارستان، پس از حدود نیم ساعت خطابه برای خبرنگاران به آنها وعده داد که می‌خواهد فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف در جلسه 28 آذر کمیسیون امنیت ملی را برای آنها پخش کند؛ وعده‌ای که محقق نشد و به در بسته خورد.

اما این نماینده پرحاشیه مجلس، علی رغم وعده محقق نشده‌اش به اصحاب رسانه، از پای ننشست و با تایپ 10 انگشتی! فایل صوتی سخنان ظریف را بر روی کاغذ پیاده کرد و آن را در اختیار خبرنگاران گذاشت؛ کریمی قدوسی برای محکم کاری، امضای 12 نماینده را هم به متن تایپ شده اش ضمیمه کرد. در ادعانامه کریمی قدوسی علیه ظریف، تصریح شده بود که وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی به اشتباه بودن انعقاد برجام اعتراف کرده است!

به گزارش دیده بان ایران؛ با اظهارات برخی نمایندگان مجلس، مشخص شد که جناب کریمی قدوسی در پیاده سازی فایل صوتی نیز اصل امانت را رعایت نکرده و به صورت گزینشی عمل کرده است تا نتیجه مطلوب خود که همان اقرار ظریف به اشتباه است را حاصل نماید! 

در همین رابطه، کمال دهقانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس طی مصاحبه‌ای گفت: «متن پیاده شده آقای کریمی قدوسی با اظهارات آن روز آقای ظریف همخوانی ندارد. صحبت‌های آقای ظریف مقدمه و موخره‌ای داشت که ایشان آنها را نیاورده و به علاوه تقدم مطالب هم برهم خورده است. ایشان سخنان آقای ظریف را گزینشی آورده‌اند و به همین دلیل کاملا غیرقابل استناد است».

اما فارغ از اقدام جناب کریمی قدوسی در انتشار گزینشی سخنان وزیر خارجه، بحث مهم‌تر آن بود که وی اقدام به انتشار مطالب محرمانه کرده و این امر به تصریح مقامات قضایی کشور، جرم محسوب می‌شود؛ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در روز 23 آبان 95 در جریان نشست خبری خود در پاسخ به سوالی پیرامون تعیین تکلیف پرونده یاشار سلطانی، گفت که «انتشار مطالب محرمانه جرم است». 

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس طبق اصول قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی از مصونیت قضائی برخوردارند (اصلی که در ماجرای محمود صادقی نقض شد)؛ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان طبیعتا باید در قبال این اقدام جناب کریمی قدوسی ورود پیدا می کرد؛ بر همین اساس محمد مهدی برومندی، عضو این هیات طی مصاحبه‌ای گفت:«هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر اساس شکایات واصله به بررسی موضوعات و پرونده‌ها می‌پردازد و معمولا خودش راسا برای چنین موضوعاتی ورود نمی‌کند و تاکنون هم کسی از آقای کریمی قدوسی شکایتی نکرده است».

برومندی این را هم گفت که «البته هیأت نظارت می‌تواند بر اساس تشخیص وارد بررسی موضوعاتی شود»؛ که ظاهرا در ماجرای افشای مغلوط سخنان محرمانه ظریف در یک جلسه تخصصی در مجلس، که به تصریح سخنگوی دستگاه دیپلماسی به مثابه «گرا دادن تاکتیتک‌های مذاکراتی به آمریکاست»، هیئت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان، تشخیص به ورود نگرفت!

 

حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه نیز در واکنش به اقدام نابخردانه کریمی قدوسی، خواستار شفاف سازی نهادهایی همچون سپاه و وزارت اطلاعات به منظور پایان یافتن حاشیه‌ها شد.

ظریف نیز حدود یک ماه و اندی پس از جنجال سازی کریمی قدوسی طی یک مصاحبه ویدئویی با سایت انتخاب، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همانطور که این نماینده مدعی شده، لفظ اشتباه در جلسه جنجالی کمیسیون امنیت ملی از زبان شما خارج شد یا نه؟گفت:«آن‌جور که ایشان(کریمی قدوسی) فرموده بودند من نگفتم؛ من نه در مذاکرات برجام و نه در مورد موارد دیگر ، بلکه در مورد یک اظهارنظر عمومی، گفتم این اظهار نظر من درست نبوده و اشتباه بود. مثل اینکه دوستان ما از شنیدن کلمه اشتباه خیلی مشعوف شده بودند. من هنوز اعتقاد دارم حرف‌هایی که در کمیسیون زدم حرف‌های محرمانه است .نه اینکه از مردم محرمانه باشد از طرف مقابل محرمانه است. یعنی طرف مقابل نباید استراتژی شما را بداند».

*جاسوس یابی کریمی قدوسی! 

اوایل شهریور ماه سال جاری سایت رجانیوز (وابسته به جبهه پایداری)، بخشی از متن مصاحبه کریمی قدوسی با ماهنامه رمز عبور (دیگر ارگان نزدیک به طیف پایداری) را بازنشر داد؛ کریمی قدوسی در این مصاحبه مدعی دستگیری جاسوس و نفوذی آمریکا در تیم مذاکره کننده ایران شده و گفته بود: « این جاسوس 10 روز پیش( 23 مرداد) در سفر محمد جواد ظریف به ترکیه جزو تیم سفر بوده اما از همان داخل هواپیما دستور بازداشت وی صادر می شود و وی از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی شود و به ایران بازگردانده می شود.وی در جریان مذاکرات و برجام، در تیم مذاکرات نفوذ کرده و به عنوان زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی ، فعالیت می کرد».

در همان مقطع زمانی، سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای اخیر کریمی قدوسی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات همراه ظریف در سفر اخیر به کشور ترکیه را ادعایی بی‌پایه و اساس، بی‌ربط، کذب محض و قولی غلط عنوان کرد.

بهرام قاسمی افزود: چگونه ممکن است آقای قدوسی که نمایندگی مردم محترم و صادق مشهد مقدس را در مجلس محترم شورای اسلامی بر عهده دارند، در عصر ارتباطات گسترده که دسترسی به اطلاعات صحیح پیرامون یک سفر سیاسی، بسیار سهل و آسان است به خود اجازه می‌دهد مطالبی غلط را عجولانه و بدون هیچ گونه بررسی اولیه بیان کند. بی‌شک علل و انگیزه‌های آشکار و نهان اظهار چنین سخنان بی‌اصل و اساسی کاملا واضح و روشن است.

او افزود: وزارت امور خارجه با مدنظر قرار دادن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به این‌گونه دروغ‌پردازی‌های واهی و بازی‌های سیاسی ناصواب را ندارد و تاکید می‌کند که عده‌ای معدود نباید منافع و امنیت ملی را قربانی اهداف و اغراض زودگذر جناحی و شخصی خود کنند.

گزارش از جعفر عزتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر