کد خبر: 156334
A

آقا تهرانی: اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی طرح ها و لوایح منطبق بر "سیره امامین انقلاب" است

آقا تهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: برای وجهه فرهنگی حجاب و عفاف طرح‌ها و لوایح دیگری نیاز است.اینکه هیچ‌ کدام از مجموعه‌ها و دستگاه‌های دخیل در امر حجاب کاری نکنند و تنها فراجا و وزارت کشور در صحنه باشند درست نیست. تمام 32 دستگاه اجرایی باید وظایف خود را، که برای برخی بیش از 30 وظیفه تعریف شده انجام دهند و اصلاح فرهنگی جامعه نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

آقا تهرانی: اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی طرح ها و لوایح منطبق بر "سیره امامین انقلاب" است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عصر امروز در جمع نخبگان و فعالین فرهنگی ارومیه، با اشاره به اولویت‌های کمسیون فرهنگی مجلس در دوره یازدهم، اظهار داشت: بررسی طرح‌ها و لوایح منطبق بر سیره امامین انقلاب جزو دستورکارهای اصلی کمسیون فرهنگی بوده است.

وی افزود: مباحثی نظیر جوانی جمعیت، ازدواج جوانان، قانون صداوسیما و نیز ساماندهی فضای مجازی و کتابخانه‌ها از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در کمیسیون فرهنگی طرح و بحث شد و امروز در برخی موارد شاهد نتیجه دادن این موضوعات هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در موضوعاتی نظیر جمعیت و خانواده دچار عقب‌ماندگی هستیم و با تصویب طرح‌ها و قوانین درصدد اصلاح شرایط برآمدیم که امیدواریم این طرح‌ها اثربخش باشند.

وی ابراز داشت: در راستای بهبود فضا و شرایط فرهنگی تلاش کردیم تا بودجه فرهنگی کشور را افزایش دهیم که این امر با افزایش بودجه از 2 درصد به 3 و نیم درصد محقق شد. هر چند بر این باور هستیم که با وجود تورم و سایر مسائل همچنان در بودجه فرهنگی عقب هستیم.

آقاتهرانی مقابله با هجمه‌های فرهنگی را نیازمند توجه بیشتر به مباحث فرهنگی بر مبنای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: مجموعه مجلس به دنبال ارتقای جایگاه و سطح فرهنگی است و در این مسیر تعارفی نداریم.

وی انقلابی خواندن مجلس یازدهم توسط رهبر انقلاب اسلامی را افتخار بزرگی برای نمایندگان برشمرد و تاکید کرد: با وجود اختلاف سلیقه‌ها در موضوعات مختلف، همراهی و همدلی میان مجلس و دولت وجود دارد و این نقطه عطفی در فعالیت‌هایمان است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص موضوع مساجد و وضعیت امروز این اماکن، تصریح کرد: درصدد ارائه طرح و قانون برای بهبود اوضاع مساجد هستیم، هر چند در دوره‌های قبلی چند قانون نوشته شده، ولی کارایی و اهمیت این اماکن را به درستی مشخص نکرده است.

وی با بیان اینکه لایحه قوه قضائیه در خصوص حجاب تنها بعد جرم انگاری دارد، گفت: برای وجهه فرهنگی حجاب و عفاف طرح‌ها و لوایح دیگری نیاز است.

آقاتهرانی ابراز داشت: اینکه هیچ‌ کدام از مجموعه‌ها و دستگاه‌های دخیل در امر حجاب کاری نکنند و تنها فراجا و وزارت کشور در صحنه باشند درست نیست. تمام 32 دستگاه اجرایی باید وظایف خود را، که برای برخی بیش از 30 وظیفه تعریف شده انجام دهند و اصلاح فرهنگی جامعه نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

وی ضمن انتقاد از عمل نکردن به قوانین توسط مدیران اجرایی، خاطرنشان کرد: هر مدیری در برابر قوانین کوتاهی کند مرتکب گناه و جرم شده و باید تاوان پس دهد. تصویب قوانین باید با نگاه اجرایی باشد و اینطور نباشد که فقط به تصویب بسنده شود و در مرحله اجرا اتفاقی نیفتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر