کد خبر: 15681
A
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

مجلس در مقابل دولت‌ها برای افزایش درآمد هدفمندی مقاومت کرد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: چند سال است که مجلس روی مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومان حاصل از هدفمندی مقاومت کرد و در مقابل دولت‌های مختلف برای افزایش درآمد هدفمندی یارانه‌ها ایستاده و به تبع آن نگذاشته قیمت‌های حامل‌های انرژی افزایش یابد.

مجلس در مقابل دولت‌ها برای افزایش درآمد هدفمندی مقاومت کرد

دیده بان ایران -  غلامرضا تاجگردون در نوبت سوم جلسه علنی امروز مجلس و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۶ کل کشور گفت: پنج سال پیش که رئیس کمیسیون تلفیق آقای نادران بود و رئیس‌جمهور شخص دیگری بود می‌گفتند درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی آنقدر است که ما می‌توانیم ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به مردم بدهیم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم تصور می‌کردند درآمد دولت از محل یارانه‌ها ۸۰ هزار میلیارد تومان است اما ۴۰ هزار میلیارد تومان آن اعلام می‌شود؛ لذا دنبال حق خود بودند در صورتی که هنوز هم نتوانسته‌ایم بدهی بانک مرکزی از سال اول اجرای هدفمندی را تسویه کنیم.

وی افزود: در آن چند سال شفاف‌سازی نکردیم و شرکت‌ها چپاول شدند، مردم از ما گاز، آب و برق می‌خواهند اما گفته شد ۳ هزار میلیارد تومان برای قیر راه روستایی کنار بگذاریم که از محل درآمد هدفمندی‌ها بود.

تاجگردون ادامه داد: خزانه زنبیلی نیست که همه پول‌ها آنجا برود بلکه خزانه مجموعه‌ای است که پول‌ها به آنجا رفته و بازمی‌گردد؛ شرکت پالایش، بودجه دارد اما آن‌ها باید پول آب، برق و گاز و حق و حقوق کارمندان خود را بدهند.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر