کد خبر: 157012
A
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه:

لباس روحانیت هدایتگر جامعه است

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در قم گفت: طلاب معظم با پوشیدن لباس مقدس روحانیت یکی از عوامل هدایتگری در جامعه هستند و مردم آنان را نماینده پیامبر اکرم(ص) می بینند، لذا باید حساسیت های آن را بدانند.

لباس روحانیت هدایتگر جامعه است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در قم ضمن بازدید از مدرسه فقهی سیدالساجدین(ع) در جمع مدیر، معاونین، اساتید و طلاب این مدرسه مبارکه در سخنانی با اشاره به آیه ۵۷ سوره یونس «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَ هُدًی وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ» اظهارکرد: خداوند متعال در این آیه به چهار ویژگی قرآن اشاره می کند که عبارت است از؛ موعظه، شفا دهنده، هدایت گر(عامل تغییر و تحول) و مشمول رحمت خاص قرار دادن و لذا کسانی که تحت تربیت قرآن کریم باشند هرگز احساس درد نمی‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی طلاب و تلبس آنها ادامه داد: ما طلاب باید به شئونات طلبگی عمل کنیم، اخلاق، آداب، رفتار و گفتار مناسبی داشته باشیم.

وی یکی از ویژگی‌های مؤمن را بیدارگری دانست و تصریح کرد: قرآن کریم درمانگری می‌کند و آنان که تحت تربیت قرآن قرار می گیرند احساس درد نمی‌کنند، لذا قرآن کریم درمانگر است، حسد، بخل، غضب، بداخلاقی و...درمان می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اساتید، حساسیت‌های لباس طلبگی را به طلاب گوشزد کنند، اظهارکرد: لباس روحانیت و ملبس شدن طلاب جوان به این لباس مقدس، دارای حساسیت ها و آداب خاصی است که اساتید و مسئولان مدارس باید از همان ابتدای ورود طلاب این مسائل را برای آنان بازگو کنند.

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در قم افزود: اساتید و مدیران مدارس باید نسبت به این مسئله مهم، دغدغه زیادی داشته باشند و کارهای شایسته و مطلوبی انجام شود.

وی با بیان این که راه روحانیت راه انبیای الهی است و باید در این مسیر از حریم خداوند و اهل بیت(ع) پاسداری کنید، افزود: آشنایی اجمالی طلاب با وظایف روحانیت امری مهم و ضروری است و طلاب باید خودجوش مهارت های لازم برای تلبس را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های ارزشمند علمی مدرسه فقهی سیدالساجدین(ع) اشاره کرد و گفت: بحمدالله با گزارش هایی که ارائه شد و رویکرد علمی و دانشی که این مدرسه مبارکه دارد، شاهد تربیت نسلی عالم و نخبه حوزوی از سوی این مدرسه خواهیم بود.

مرکز فقهی سیدالساجدین(ع) از سال ۱۳۹۶ جهت تحصیل طلاب در مقطع سطح ۲و ۳ فعالیت خود را آغاز کرد. از اقدامات ویژه این مرکز، مدیریت زمان و برنامه ریزی برای تعطیلات ناخواسته ای است که در ایام تحصیلی با آن مواجه می شوند، بطوریکه با افزایش تعداد جلسات درسی، موفق به اتمام کل محدوده درسی تعیین شده از سوی مرکز مدیریت می‌شوند.

منبع: حوزه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر