کد خبر: 158831
A

جانشین مصباح یزدی: مسببان اهانت به قرآن کریم، مجازات عملی شوند/سفیران این کشورهای توهین کننده اخراج شوند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عدم تعقیب مجرمان و اهانت کنندگان به قرآن از سوی مسلمانان را به معنای میدان دادن برای دشمنان برای مقابله با مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: اهمال کاری و عدم تعقیب مجرمان، سبب دامن زدن به اهانت بیشتر و ادامه تعرض به مسلمانان خواهد شد.

جانشین مصباح یزدی: مسببان اهانت به قرآن کریم، مجازات عملی شوند/سفیران این کشورهای توهین کننده اخراج  شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، به ارگان اطلاع رسانی حوزه علمیه قم گفت: دولت سوئد و کشورهای اروپایی از  قرآن سوزی و اهانت به کتاب آسمانی مسلمان حمایت کرده اند. این مسئله قبلا نیز انجام شده بود؛ اما با توجه به این که اهانت اخیر آنان در روز عید قربان بود و آنان خواستند به مردم دهن کجی کنند، عامدانه، آگاهانه و حساب شده این حرکت را انجام دادند.

وی افزود: باید دولت های اسلامی در مجامع بین المللی علیه بانیان، اجازه دهندگان به این عمل ننگین و شخص اهانت کننده به قرآن کریم، ادعا کرده و از طریق مجامع بین المللی، مجازات آنان را مطالبه کنند و آنان را تحت تعقیب و محاکمه قرار دهند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان داشت: باید اهانت کنندگان و مجوز دهندگان به آن تحت تعقیب و محاکمه قرار گیرند تا بدانند که اهانت به مقدسات چندین میلیون جمعیت مسلمان، تبعات داشته و نباید این اعمال شنیع به آسانی صورت پذیرد و پیگیری از طریق مجامع بین المللی یکی از وظایفی است که باید دنبال کرده تا مجرمان را تعقیب و محکوم کنیم.

 رجبی عدم تعقیب مجرمان و اهانت کنندگان به قرآن از سوی مسلمانان را به معنای میدان دادن برای دشمنان برای مقابله با مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: اهمال کاری و عدم تعقیب مجرمان، سبب دامن زدن به اهانت بیشتر و ادامه تعرض به مسلمانان خواهد شد.

وی افزود: دولت های اسلامی با احضار سفیر و کاردار کشور سوئد با جدیت با آنان برخورد کرده و از آنان بخواهند تا دولت مطبوع آنان به صورت علنی و رسما از مسلمانان عذرخواهی کند و این که از طریق یک سفارتی با بیان جمله ای به این مسئله خاتمه داده شود، کافی نبوده و باید دولت سوئد به صورت رسمی عذرخواهی کند و عذرخواهی آنان در سطح جهان انعکاس پیدا کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حداقل ترین کار در برخورد با کشورهای توهین کننده به قرآن کریم را تنزل سطح ارتباطات با این کشورها عنوان کرد و بیان داشت: کم کردن درجه ارتباط با سفارت کشورهای توهین کننده به قرآن کریم، حداقل ترین کار در برخورد با این کشورها است و باید در صورت کارساز نبودن این گونه برخوردها- با رعایت شرایط خاص و مصالح کشور- سفیران این کشورها را اخراج کنند.

آیت الله رجبی افزود: اگر بنا است که این گونه اهانت ها به ساحت قرآن کریم صورت پذیرد؛ اما هیچ عذرخواهی از سوی آن کشورها و سفارت های آنان صورت نگیرد، وجود سفیران این کشورها مُهر تاییدی است بر کوتاه آمدن در برابر این جرم سنگین و ننگین؛ البته با سنجیدن جوانب مختلف، یک نوع عکس العمل عملی -به غیر از گفتاری- نیز از کشورهای اسلامی در تعاملات با این کشورها مورد انتظار است.

وی با اشاره به نقش مردم در محکومیت اهانت به قرآن کریم و مطالبه گری آنان از دولت ها برای پیگیری و مجازات عاملان، اظهار داشت: مردم می توانند علاوه بر مطالبه گری از مسئولان، برای تعقیب و مجازات اهانت کنندگان به قرآن کریم، اجناس کشورهای اهانت کننده به مقدسات اسلامی را تحریم کرده و از استفاده و خرید اجناس آنان خودداری کنند و نباید مردم در مطالبه گری خود از مسئولان کوتاه آیند و مسئولان مربوطه نیز صرفا به اعتراض زبانی اکتفا نکنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه ادیان آسمانی است پیشنهاد داد؛ به نظر من جا دارد که اتحادیه ای بین ادیان آسمانی شکل گرفته و آنان نیز به عنوان پیروان سایر ادیان آسمانی اعتراض های خود به این گونه عمل های ننگین اعلام کنند؛ چراکه قرآن کریم کتابی است که در آن از همه ادیان آسمانی به نیکی و بزرگی یاد شده است و سوزاندن قرآن در واقع اهانت به ادیان دیگر نیز می باشد که باید با هماهنگی با سایر ادیان الهی، آنان نیز در این باره موضع گرفته و این اهانت به قرآن کریم را تقبیح کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر