کد خبر: 159867
A

فلاحی، نماینده مجلس: در نبود گشت ارشاد به متدینین و چادری‌ها تعرض شد

فلاحی نماینده مجلس گفت: یک بررسی کردند در خصوص این‌که آیا اگر گشت ارشاد جمع شود تاثیری در کاهش هنجارشکنی‌ها دارد؟ آیا به خاطر مسائل تعارض با گشت ارشاد است که این کارها انجام می‌گیرد؟ اتفاقا مشخص شد عدم حضور گشت ارشاد باعث شده که نه تنها این مسئله کاهش پیدا نکرده بلکه تعرضاتی از سوی این‌ها به اقشار متدین و چادری ما صورت می‌گیرد.

فلاحی، نماینده مجلس: در نبود گشت ارشاد به متدینین و چادری‌ها تعرض شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ احمد حسین فلاحی درباره تذکراتش در خصوص بررسی لایحه عفاف و حجاب در صحن مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تذکرات من یک بخش اول داشت، از رئیس محترم مجلس خواستم لایحه عفاف و حجاب گرفتار سرنوشت قانون فضای مجازی نشود که در حال حاضر بیشتر از ۲ سال در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

این‌ نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون فضای مجازی مطالبه اقشار متدین جامعه و مقام معظم رهبری است و وظیفه مجلس شورای اسلامی بود که در سال اول این کار را انجام دهد اما متاسفانه نشد.

وی بیان این‌که لایحه صیانت از فضای مجازی باید در دستور کار قرار می‌گرفت و رأی صحن را می‌آورد، عنوان کرد: بررسی قانون فضای مجازی در واقع وعده‌ای است که رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در دیدار آخری که با مقام معظم رهبری داشتنیم به رهبر انقلاب دادند که حتما باید به این وعده‌شان عمل کنند. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث دوم درباره لایحه عفاف و حجاب بود که ما گفتیم سریع‌تر انجام شود. اشکالی که در روند رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب داریم افزایش مواد این لایحه است که به حدود ۶۰ ماده رسیده است و همین زیاد شدن مواد روند تصمیم‌گیری را طولانی می‌کند ما باید بسیار سریع‌تر کار انجام دهیم.

وی یادآور شد: یک وقتی هم به ما گفتند که ۲۶ تیرماه به صحن می‌آید اما حالا که موادش افزایش پیدا کرده کار زیادی می‌برد، به صحن هم بیاید طول می‌کشد و طبیعتا آن کار عملیاتی و جهادی که باید انجام گیرد به راحتی نمی‌شود.

فلاحی اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون قضایی و فرهنگی با حضور صاحب‌نظران کار را انجام می‌دهد و امیدواریم همین روزها کار را جمع کنند تا به صحن بیاید و تصمیم‌گیری شود. 

وی درباره استقرار دوباره گشت ارشاد در سطح شهر گفت: یک بررسی کردند در خصوص این‌که آیا اگر گشت ارشاد جمع شود تاثیری در کاهش هنجارشکنی‌ها دارد؟ آیا به خاطر مسائل تعارض با گشت ارشاد است که این کارها انجام می‌گیرد؟ اتفاقا مشخص شد عدم حضور گشت ارشاد باعث شده که نه تنها این مسئله کاهش پیدا نکرده بلکه تعرضاتی از سوی این‌ها به اقشار متدین و چادری ما صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین از این طرف هم باید توجه داشته باشیم برای امنیت قشر متدین ما از سوی هنجارشکنان حتما باید یک محافظتی در جامعه از طریق نهادهای قانونی کشور صورت گیرد.

وی درخصوص مباحث فرهنگی در بحث حجاب عنوان کرد: قطعا در بحث عفاف و حجاب ریشه کار ما، کار فرهنگی است، یعنی همزمان با اینکه یکسری هنجارشکنی می‌کنند و باید از جنبه قانونی و قضایی با آنها برخورد کنیم؛ حتما ۹۹ درصد جامعه ما نیاز به کار فرهنگی دارند تا نگاه این‌ها را نسبت به عفاف و حجاب عمیق کنیم و توسعه معرفتی به این‌ها بدهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر